Öppna upp efter Covid-19?

När tror ni att vi kan ses och göra saker tillsammans igen?
Den här nedstängningen tär på människorna och samhället.
Jag kommer att vara fullt vaccinerad i mitten på juni och det kommer även många andra att vara.
Kan vi leva sedan igen?
Gå på konsert, hästtävlingar eller fest?

Hur blir det i höst?

Jag tror att vaccinationerna kommer att halta i vår del av världen hela året. Och därefter kommer det att fortsätta halta nästa år med resten av världen. Men 2022 tror jag ändå kan vara lite mindre svårnavigerat.

Däremot är jag inte alls positiv till att alla talar om att resandet ska booma på nytt och talar om det som något bra. Nu när vi insett hur bra vi kan klara oss med digitala lösningar så har vi ju chansen att reducera vår påverkan på klimatet grande. Vi har skapat oss instruktioner och modeller som funkar. Jag ogillar tanken på att vi kanske snabbt glömmer att det var precis det vi ägnat de senaste 15 åren att prata om, lyckades göra bra effekt av en ”slump” och sedan bara skiter i det för att det är så roligt att resa.

Jag skulle önska att vi slutade statsfinansiera flygbolag för utrikes resor.
 
Jag tror att vi kommer få små lättnader nu inför sommaren och livet kommer väl kännas mer åt det normala hållet när det är varmt och man enkelt umgås utomhus. Tror dock inte hösten kommer vara ”normal”, tror vi kommer ha restriktioner på något sätt hela året.
Så tror jag också, kanske till och med restriktioner in i 2022 en bit, tex in över Vabuari tex. jag tror det är för tidigt att slappna av.
 
Jag tror att vaccinationerna kommer att halta i vår del av världen hela året. Och därefter kommer det att fortsätta halta nästa år med resten av världen. Men 2022 tror jag ändå kan vara lite mindre svårnavigerat.

Däremot är jag inte alls positiv till att alla talar om att resandet ska booma på nytt och talar om det som något bra. Nu när vi insett hur bra vi kan klara oss med digitala lösningar så har vi ju chansen att reducera vår påverkan på klimatet grande. Vi har skapat oss instruktioner och modeller som funkar. Jag ogillar tanken på att vi kanske snabbt glömmer att det var precis det vi ägnat de senaste 15 åren att prata om, lyckades göra bra effekt av en ”slump” och sedan bara skiter i det för att det är så roligt att resa.

Jag skulle önska att vi slutade statsfinansiera flygbolag för utrikes resor.
Tänk hur vettigt det skulle vara om fler la sin semester i Sverige och turistade här istället. Vi har ett så vackert land som förtjänar alla turistpengar de kan få.

Att resa bara för möten osv ser jag som direkt onödigt nu.... förstår inte att folk talar om det mer ens? Är det något att återuppta?
 
Jag hoppas kunna ha fest i september.
Vi får se hur det går med det.
Resa känns inte viktigt. Men att kunna shoppa litet mer normalt och gå ut och käka på någon musikpub vore najs.
 
Beror ju på hur ens liv var innan pandemi när det blir som innan för den personen.

För mig blir det normalt när jag kan gå någon kurs och gå ut och träffa folk på stan en gång i månaden.
Jobbar hemifrån har jag inte gjort, men varit permenterad en del första halvan av förra året.
 
Jag tror vi kommer ha någon form av restriktioner minst året ut, även om i takt med att fler är vaccinerade kommer kunna lätta lite. Men något läge som innan covid tror jag vi får vänta länge på, om det någonsin blir likadant - på gott och på ont.
 
I dag så har jag i alla fall lyckats med att shoppa någorlunda normalt.
Det var befriande.
Jag har tyckt att det varit jobbigt att klara mig utan vissa saker som inte är nödvändiga.
 
När tror ni att vi kan ses och göra saker tillsammans igen?
Den här nedstängningen tär på människorna och samhället.
Det är nog inte långt borta, såg att Liseberg skulle öppna i år förvisso med massor av restriktioner men ändå. Jag tror inte samhället kommer kunna återgå fullt ut till som det var innan, men kanske en bra bit när allt det här blåst över. Vissa delar vi lärt oss i pandemin är nog inte fel att ta med sig och fortsätta med, va de nu kan vara.
 
Det är nog inte långt borta, såg att Liseberg skulle öppna i år förvisso med massor av restriktioner men ändå. Jag tror inte samhället kommer kunna återgå fullt ut till som det var innan, men kanske en bra bit när allt det här blåst över. Vissa delar vi lärt oss i pandemin är nog inte fel att ta med sig och fortsätta med, va de nu kan vara.
Jag hoppas att tvätta händerna och ha digitala möten blir kvar.
Så mycket tid och bensin som de digitala mötena sparar.
 
Jag hoppas att tvätta händerna och ha digitala möten blir kvar.
Så mycket tid och bensin som de digitala mötena sparar.
Ja, det har kommit en hel del positivt av det här, även om ja e lite less på pandemin just nu men snart kanske det når ett slut, men jag har inga höga förhoppningar är inställd på att det kommer va så här minst fram till nästa år.
 
Jag som är så där lämpligt lagomt social och behov av vara ensam börjar nu vara less, det kryper i kroppen på mig. Jag vill återigen muttra över att det är stökigt och jobbigt att bjuda hem folk på middag.

Jag saknar till och med stadens badhus! Jag trodde aldrig jag skulle säga det då jag inte tycker att det är särskilt kul att jaga barnen i en stor stimmig simhall, men snälla ge mig ett bad!!!

Ge mig en weekend I Stockholm med Grönalund, Livrustkammaren, naturhistoriska och en fullsatt pub! Ge mig restaurangsorl och klingande glas - jag törstar!
 
Här i Glasgow var tanken att man skulle lätta rejält på restriktionerna från och med idag, eftersom alla i riskgrupp samt alla över 50 nu blivit vaccinerade, men de saken drog de tillbaka i fredags eftersom vi har stor lokal spridning av den indiska varianten. Annars var tanken att vi (och UK som helhet) skulle vara tillbaka till i princip helt normalt liv i mitten av juni, men så lär det inte bli längre.

Det är med andra ord, som andra varit inne på, främst mutationer som är problemet just nu. Vi behöver också mer forskning på hur vaccination påverkar smittspridning, och vilka mutationer det biter på.

Jag hoppas kunna åka över till Sverige i slutet av juli, när jag fått min första dos vaccin. Som det ser ut nu kommer det att bli en dyr resa - jag kommer att behöva ta & betala för totalt 4 PCR-test så vi snackar en kostnad om ca 6-7000 kr innan flygbiljetterna är betalda. Men det är det värt för att få träffa mina föräldrar (som kommer att vara färdigvaccinerade i mitten av juni) och tillbringa drygt en månad i Sverige med allt vad det innebär. Väl där räknar jag dock inte med att göra så förfärligt mycket, utan det blir mest häng i sommarhuset.

Jag hoppas också kunna fira min 30-årsdag i Italien i början av oktober, om än under lite andra former än normalt.

Helt normalt räknar jag att livet här i UK kommer att vara någon gång i höst, men handsprit och avstånd, och eventuellt även munskydd, tror jag att vi ska vara beredda på att leva med långt efter det.
 
Jag är tveksam till att vi kommer att komma tillbaka till hur det var innan covid, på gott och ont. Mina egna resevanor kommer vara väldigt annorlunda under en lång tid framöver. Andra vet jag hoppas på normalt resliv i höst och har bokat väldigt långa fritidsresor, jag är tveksam till hur det blir med dom, men jag hoppas gör deras skull att det blir av. En del verkar må bättre bara av att ha nått bokat. Jag själv kommer vilja hålla mig till norden i många år tror jag, ser ingen anledning till att åka längre än så. Tror (hoppas) även att det kommer nya roliga nära upplevelser och resmål ut av det här eländet, nått bra måste vi ju få! Det och möjlighet för hemma kontor även framöver om man vill ☺️ och just det, har nån kompisar som jobbar inom försäljning som är väldigt glada för mindre resor till alla fysiska möten som ist nu går på video och de hoppas det fortsätter så.

Är som många andra i tråden skeptisk till mutationer och vad som kommer hända med smittan om man tänker ur ett globalt perspektiv. Jag tror en del restriktioner kommer vara i flera år, exakt vilka är jag osäker på, men ja.. detta möget kommer nog vara länge 🙄

Jag hoppas på att vi kan resa till Sverige, till sommarstugan och hälsa på familjen i sommar. Mini växer så det knakar och hans mor och far föräldrar vill väldigt gärna träffas, är snart ett år sen nu. Vi har också flyttat och snart bott 6 månader i vårt nya boende här men ingen från min familj har kunnat komma hit. Hade varit roligt att kunna få hit lite besök också och visa hur vi bor här nu. ☺️ 🤗
 
Jag och mina systrar har inte träffats sen mars 2020... På onsdag ska vi träffas i min trädgård och fika utomhus! Alla har fått sin första spruta för mer än tre veckor sedan. Det blir inga kramar och avstånd kommer att hållas. Vi är alla riskgrupp pga ålder och lite olika anledningar. Sedan tar vi det därifrån tillbaka till vårt vanliga umgänge med diverse utflykter och fikor.
Det blev en trevlig eftermiddag med mycket tjatter 😀. Fika under körsbärsträdet.
DSC_0661.JPG
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 135
Senast: Whoever
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 749
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp