Oerfaren och min katt fick nyss sin första kattunge.

R

Richie

Hej,
för 2 dagar sedan fick min hon katt som är ungefär 1,5 år gammal sin första kattunge, och allt verkar vara väl, men jag har en fråga angående kattmamman.

jag upptäckte nu för några minuter sedan att hon har någon röd tjock vätska som kommer ut ur slidmyningen och detta är första gången jag har en katt som får ungar (i detta fallet bara 1) så jag vill veta, är detta normalt eller borde jag uppsöka vetrinär? med tanke på väldigt dålig ekonomi så kan en vetrinär bli väldigt svårt att uppsöka.

tack på förhand
mvh
Richard
 
Sv: Oerfaren och min katt fick nyss sin första kattunge.

Ja, du bör troligen uppsöka en veterinär och även försäkra katterna.
 
Sv: Oerfaren och min katt fick nyss sin första kattunge.

Ja du bör absolut kontakta en veterinär! Möjligheten finns att hon har fler ungar i magen som hon inte fått ut. Om hon har döda ungar kvar i magen så kommer hon förgiftas och dö. Hos en del veterinärer betalar man inte direkt utan får en faktura hemskickad, då får du en månad på dig att betala.
 
Sv: Oerfaren och min katt fick nyss sin första kattunge.

Hur har det gått med katten?
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har en ragdollhona på 1,5 år. Hon blev parad när hon var strax över ett år, enkel att få dräktig och allt verkade normalt tills...
Svar
13
· Visningar
1 886
Senast: MissFideli
·
Gravid - 1år I veckan fick jag reda på att jag är oplanerat gravid. Jag slåss med mina känslor och håller på att gå sönder. Sambon är på jobbresa så...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
21 278
Senast: Marty
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 848
Senast: Sol
·
Katthälsa Hej, Min honkatt är cirka 16 år gammal (hon var övergiven när vi tog hem henne men vi har forskat i hennes bakgrund och fått fram en...
2
Svar
21
· Visningar
11 038

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp