Bukefalos 28 år!

Öva inför mattetenta HJÄLP

Sonic76

Trådstartare
Ska skriva mattetenta snart och behöver hjälp med de två översta talen
Det är en övningstenta och jag har massor med litteratur men ingen kan beskriva det
20230809_150238.jpg
 
Vet inte om du vill ha lösningarna rakt av eller om du vill ha "hintar" eller beskrivningar. Börjar med det sistnämnda så får du säga till om du vill ha mer:

a) Här måste du först multiplicera ihop parenteserna!

b) Här behöver du hitta minsta gemensamma nämnare för bråken!
 
Vet inte om du vill ha lösningarna rakt av eller om du vill ha "hintar" eller beskrivningar. Börjar med det sistnämnda så får du säga till om du vill ha mer:

a) Här måste du först multiplicera ihop parenteserna!

b) Här behöver du hitta minsta gemensamma nämnare för bråken!
Gärna beskrivningar på lösningar så jag kan lösa de andra talen
Min hjärna vägrar fatta just nu så måste få den att funka 😩😒
 
Du bör kunna konjugatregeln, kvadreringsregeln och veta hur parenteser påverkar tecknen innanför parentesen. Du kan klara dig utan konjugatregel och kvadreringsregel om du kan multiplicera ihop parenteser, så börja med att kolla din kurslitteratur algerbraavsnittet hur man multiplicerar ihop parenteser.

Och nu ser jag att hjälpen du behöver finns i svaren du fick på en likadan fråga den 1 maj i år.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Behöver hjälp med att förklara hur jag ska räkna ut följande: Det är en övningstenta så ingen tenta så sett. Talet...
Svar
5
· Visningar
707
Senast: Pratsch
·
Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
971
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 312
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp