Bukefalos 28 år!

överaktiv hamster(?) och lite förvirrad ägare

G

grojan

tjena.. jag har en liten hamstertjej på ca 6 månader tror jag. är inte säker på hur gamal hon var när jag köpte henne:angel: men hon har blivit helt tokig den senaste tiden. Hon springer i hjulet hur länge som helst varje dag. ibland lite lugnare ibland som en tok. Och när jag tar ut hjulet så kutar hon runt i buren heeela tiden och klättrar på gallret:confused: behöver tips på hur man kan få sin hamster lite lugnare om de går.. sedan springer hon runt och piper hela tiden.. är detta normalt? har två stycken till som är mycket lugnare och inte piper alls:eek: den ena är helt lugn och den andra gillar att hänga och bita i taket:crazy: sen en fråga till:o jag tror att min hamster är steril:P någon som vet hur man kan kolla detta? har kliat henne på rumpan varje dag utan respons och hon luktar alltid lika dant:P det är de enda sett jag har hört att man kollar..
 
Sv: överaktiv hamster(?) och lite förvirrad ägare

Pipandet har jag ingen aning om vad det beror på. Har aldrig varit med om det själv så det låter jag vara osagt. En spontan tanke som dök upp när jag läste var bara att hamstern låter grymt understimulerad. 6 månader- hon är ju fortfarande jätteung. Det är inget konstigt att hon har energi och springer. Ha henne (och dom andra) lösa på golvet mer. Tror du kommer få mer lugn och ro då om dom får göra av med överskottsenergin och bara kuta runt.
 
Sv: överaktiv hamster(?) och lite förvirrad ägare

men jag har dom ute mellan typ 4 och 8h om dan:O med pauser i buren då. vet inte hur jag ska ha tid att ha ute henne mer. dom andra är ju lugna:confused:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 271
Senast: Karminnie
·
L
Däggdjur Börjar bli riktigt less på min dv hamster nu... Jag förstår inte vad som hänt. :confused: Hon som alltid varit så gosig (förutom att...
Svar
8
· Visningar
5 790
Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 312
Senast: stintans
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 989
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad är det här?
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Ta studenten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp