Bukefalos 28 år!

Överbyggd

Centaur

Trådstartare
Har upptäckt att min häst (född 98) är ganska så överbyggd bak. Inte konstigt att han ser ut att vara på framparten jämnt.... :crazy: Det skiljer iaf fem cm, kanske mer....

Tror ni han kommer växa till sig? :confused: Han är stor, och ganska omogen. Finns det nånting jag kan göra för att påverka?
 
Svårt att säga. Men eftersom han är 6år och det skiljer fem cm så skall du nog inte ha för stora förhoppningar om att han ska växa sig gämn. Du får arbeta honom så han bär sig mera på bakdelen efterhand. Det är massor av hästar som är lite överbyggda.
 

Liknande trådar

Hästvård Vet inte om vård är rätta underforumet men det var det närmaste till min fråga. Jag känner en häst på ridskolan som gillar att gosa, få...
Svar
6
· Visningar
976
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 809
Senast: Takire
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 624
Senast: Murphy
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 811
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp