Bukefalos 28 år!

överdomare

Fiorano

Trådstartare
Får överdomaren lov att lämna tävlingsplatsen? Det hände nämligen när jag var och tävlade sist. Efter en incident på banan (funktionärfel), som orsakade en vägran ville jag prata med överdomaren. Inte för att jag skulle få en andra chans, utan påtala problemet inne på banan för att hjälpa de andra ryttarna. Jag var i övrigt mycket nöjd med min runda.
Men när jag hittar en annan funktionär och frågar efter överdomaren säger funktionären att öd är iväg på ett ärende... Får han verkligen lämna tävlingsplatsen?

Dessutom var detta en lokal tävling där det inte finns någon vet. bes. Då är det väl på öd´sansvar att se till att ingen häst i dåligt skick tävlas?
 
Jag tror inte heller att de får lämna området. de är ju i en position med ansvar. Domaren kan det säkert jag ska be henne svara.
 
jag kan inte reglen exakt.

men överdomaren får vara utanför tävlingsplatsen om Han(hon kan ta sig till tävlingsplatsen på ett vist antal minuter eller bara är ett vist avstånd där ifrån men dessa måtten kan jag inte exakt.
 
Förutom överdomaren så finns det ju även en domare på plats,
så helt förbjudet är det kanske inte?
 
Men den vanliga domaren sitter ju i domartornet och har inte översikt på parkering/framridning/framhoppning.
 
Tja, fast på lokal tävling behöver det väl inte finnas överdommare alls?
 
Självklart måste det finnas en överdomare på lokal tävling också. Varför skulle det inte finna? Däremot finns det ingen veterinär och det övergripande ansvaret för att ingen häst i däligt skick ska startas ligger just hos överdomaren.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 151
Senast: yamyam
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 973
Ridning Vi har ett underbart litet Welsh mountain sto till vår dotter. En drömponny på många sätt som lärt dottern jättemycket under det år som...
2
Svar
32
· Visningar
4 126
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 644
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp