Överreagerar jag?

sandig

Trådstartare
Jag har länge stört mig på att min partner (enligt mitt tyckte) är så flörtig mot andra tjejer. Vi kan vara och handla på ica och han ser nån gammal bekant och han måste direkt springa efter och ropa Hej sofia!! eller vad tjejen nu heter och babbla på om ditt och datt (med en röst len som han aldrig använder mot mig)

Har också stört mig på att han blir vän med alla tjejer han träffar överallt ex från gymmet och intressen och gillar massor av det de lägger upp, en hel del kommentarer med...

Nu skulle jag låna hans dator och gå in på facebook men innan jag fattar att jag är inne på hans inlogg och inte mitt har jag gått in på hans medelanden och sett att det var meddelanden från en hel del tjejer och kunde inte låta att kolla några...(jag vet redan att det var fel)

Verkar inte vara nåt allvarligt men skriver till flera kollar läget gör du m.m och planerar att ut och träna (bara de två) och de här är diverse bekanta träningskompisar jag vet inte, folk jag aldrig träffat och jag vet att en hel del är nya som han träffat nyligen.

Speciellt en tjej jag stört mig på att han haft mkt kontakt med, han gillar allt och lägger upp och kommenterar en hel del och hon gillar allt han lägger upp, såg några meddelanden mellan dem mest allmänt prat och om att de tränar ihop men de har träffats nyligen och hon är singel.


Överreagerar jag och är löjligt svartsjuk? eller borde jag ta upp det här?
I min värld tycker jag han det är flörtande att skriva till massa tjejer, kommentera och gilla?

Hade vart en helt annan grej om det var nån/några gammal tjejkompis som han umgicks med och jag också träffat men det är det inte...
 
Sv: Överreagerar jag?

Jag skulle också störa mig om han helt plötsligt ändrar röst för att vara len o flörtig ...men prata med honom tycker jag.
 
Sv: Överreagerar jag?

Jag tycker att det låter som att din partner är en social och trevlig person som är bra på att ta kontakt med nya personer och bra på att vårda befintliga relationer. Jag brukar verkligen försöka se "bortom kön" och lägger ingen tid på att vara störa mig på att min man är trevlig mot andra. Det är värre att ha en partner som hämmar ens sociala liv och som försöker dämpa ens trevlighet, då hade jag känt mig väldigt instängd i förhållandet.

Det som du kan göra är väl att be om att bli inkluderad, så att nästa gång han hälsar på Sofia får du också vara med i pratet. :)
 
Sv: Överreagerar jag?

Jag hade öht inte brytt mig. Att jag gillar och kommenterar bilder är definitivt inte något flirtande. Jag messar dessutom med mina kompisar, oavsett om det är tjejer eller killar, och jag kan snacka om precis allt med de flesta. (Om de är upptagna eller inte är för min del irrelevant.)

En av mina bästa kompisar har en svartsjuk flickvän och det är ingen höjdare. Hon har aldrig träffat mig men har bestämt att hon inte tycker om mig. Anledningen är troligen att jag är tjej och han är kille och att vi umgås både på jobbet och privat samt håller kontakt via sms i övrigt. Jättetråkigt för både honom och henne själv!

Träffar jag en kompis på gymmet, krogen eller Ica så hälsar jag givetvis på denne och småpratar en stund.
 
Sv: Överreagerar jag?

Facebookandet tycker jag låter väldigt harmlöst. Jag har själv många manliga vänner som jag skriver privatmeddelanden till, tränar (ensam) tillsammans med, och vars inlägg på FB som jag "gillar". Det är helt utan baktankar och jag kan inte föreställa mig att min sambo misstycker till det (hoppas jag). Den lena rösten kan jag dock inte uttala mig om.
 
Sv: Överreagerar jag?

Jag hade öht inte brytt mig. Att jag gillar och kommenterar bilder är definitivt inte något flirtande. Jag messar dessutom med mina kompisar, oavsett om det är tjejer eller killar (Om de är upptagna eller inte är för min del irrelevant.) [...] Träffar jag en kompis på gymmet, krogen eller Ica så hälsar jag givetvis på denne och småpratar en stund.

Jag håller med. Så länge det är vardagligt pratande runt gemensamma intressen och dylikt hade jag inte sett några skäl att reagera.

Angående den lena rösten: Om jag utgår från mig själv märker jag att jag gärna pratar på ett mer, vad ska man kalla det, tillrättalagt och mjukt sätt med bekanta jag antingen inte träffat på länge eller inte känner så väl och vill ge ett gott intryck på, och det har absolut inget med flirtande att göra. Kan ju mycket väl vara likadant för honom.
 
Sv: Överreagerar jag?

Jag tycker att det låter som att din partner är en social och trevlig person som är bra på att ta kontakt med nya personer och bra på att vårda befintliga relationer. Jag brukar verkligen försöka se "bortom kön" och lägger ingen tid på att vara störa mig på att min man är trevlig mot andra. Det är värre att ha en partner som hämmar ens sociala liv och som försöker dämpa ens trevlighet, då hade jag känt mig väldigt instängd i förhållandet.

Det som du kan göra är väl att be om att bli inkluderad, så att nästa gång han hälsar på Sofia får du också vara med i pratet. :)

Ja,jösses. Både jag och sambon har massvis med vänner av motsatt kön. Han är dessutom mycket mer fysisk och kramig med sina vänner än vad jag är.
Inte stör jag mig på att han kramas bara för att jag inte gör det.
 
Sv: Överreagerar jag?

Jag har länge stört mig på att min partner (enligt mitt tyckte) är så flörtig mot andra tjejer. Vi kan vara och handla på ica och han ser nån gammal bekant och han måste direkt springa efter och ropa Hej sofia!! eller vad tjejen nu heter och babbla på om ditt och datt (med en röst len som han aldrig använder mot mig)

Har också stört mig på att han blir vän med alla tjejer han träffar överallt ex från gymmet och intressen och gillar massor av det de lägger upp, en hel del kommentarer med...

Nu skulle jag låna hans dator och gå in på facebook men innan jag fattar att jag är inne på hans inlogg och inte mitt har jag gått in på hans medelanden och sett att det var meddelanden från en hel del tjejer och kunde inte låta att kolla några...(jag vet redan att det var fel)

Verkar inte vara nåt allvarligt men skriver till flera kollar läget gör du m.m och planerar att ut och träna (bara de två) och de här är diverse bekanta träningskompisar jag vet inte, folk jag aldrig träffat och jag vet att en hel del är nya som han träffat nyligen.

Speciellt en tjej jag stört mig på att han haft mkt kontakt med, han gillar allt och lägger upp och kommenterar en hel del och hon gillar allt han lägger upp, såg några meddelanden mellan dem mest allmänt prat och om att de tränar ihop men de har träffats nyligen och hon är singel.


Överreagerar jag och är löjligt svartsjuk? eller borde jag ta upp det här?
I min värld tycker jag han det är flörtande att skriva till massa tjejer, kommentera och gilla?

Hade vart en helt annan grej om det var nån/några gammal tjejkompis som han umgicks med och jag också träffat men det är det inte...

Utifrån vad du SKRIVER så skulle din pojkvän kunna vara jag... :pJag skulle nog bli rätt irriterad om min sambo skulle bli svartsjuk för att jag gillar och kommenterar killars inlägg/bilder (ca 60% av mina facebookvänner är killar).

Jag har dessutom fått höra att jag verkar flirtig när jag pratar med killar (tycker inte min sambo dock), men vore det inte rätt idiotiskt att flirta med killar när de står bredvid sina flick-/pojkvänner eller äkta hälfter..? :meh:

Och när jag varit ute och klättrat, spelat landhockey och lekt med inlinesen i halfpipen så har det nästan uteslutande varit med idel ädel grabbar.

Jag har nästan alltid umgåtts mest med killar, beroende på intressen och yrke inte minst. Det känns som livet hade varit begränsat om jag inte hade fått ta en fika, gå på bio eller ens träna på tu man hand med en kompis bara för att han råkar vara kille (och i värsta fall kanske till råga på allt nysingel - men dumpade killar behöver också få prata, vara ledsna och bli "tvingade" ut på något kul ibland)..!

Min sambo visste om hur min kompiskrets såg ut redan när han träffade mig, så han är rätt sällan sotis. Som tur är. :) Var din kille likadan när du träffade honom eller är det något som hänt sista tiden? Ta ett ordentligt snack med honom. Du blir bara olycklig av att gå omkring och vara misstänksam. Sen får du väl välja om du vill tro på vad han säger. Han kommer inte ändra sig nämnvärt, frågan är - kan du leva med det? Eller som någon annan sa - hitta ett sätt att få vara med i gemenskapen!
 
Sv: Överreagerar jag?

Mitt ex tyckte precis som du, att det var jobbigt när jag hade vänner av motsatt kön och träffade nya vänner som jag gillade att umgås med under tiden som vi var tillsammans, även de av motsatt kön.

Mitt ex mådde inte bra av att jag var som jag var eftersom han inte kunde sluta vara svartsjuk och han kunde aldrig börja lita på mig helt och fullt (jag var aldrig otrogen eller ens hade en tanke på att vara otrogen). Men det som gjorde att det inte fungerade var ju bland annat att han inte litade på mig. När jag tittar i backspegeln så kan jag nog bara konstatera att vi inte matchade varandras behov i ett förhållande på det planet och det fick oss båda att må dåligt utan att det behövde vara någons fel.

Om du kan lita på din kille vet bara du. Du kan prova att prata med honom och bli mer delaktig i hans umgänge, då kanske det blir lättare för dig att lita på honom. Men han kanske också är en person som behöver en egen umgängeskrets och som behöver träffa andra utan att partnern är med för att han ska må bra. Eller så är han otrogen, det kan ingen sia om.
Det enda är att utifrån det du skriver så ser jag inget fel i hans beteende men om beteendet får dig att må dåligt så kanske ni inte är rätt för varandra oavsett om han är otrogen eller ej.

Jag skulle prata med honom om svartsjukan, inte döma eller anklaga utan mer berätta att när du gör si så reagerar jag så. Om ni kan diskutera det och hitta sätt så att ni båda mår bra, till exempel att du får träffa hans vänner o.s.v. så är ju det en lösning. Om inte så skulle jag fundera på om jag inte vore lyckligare utan vara i ett förhållande där jag kände mig svartsjuk.
 
Sv: Överreagerar jag?

Det är svårt att svara då så mycket handlar om nyanser, men utifrån vad du berättar tycker jag nog att du överreagerar. Jag är själv ytterst uppmärksam på tendenser hos män att de tror att de har nån sorts äganderätt på mig, sedan ett förhållande för en herrans massa år sedan. Svartsjuka är så oattraktivt och jag skulle aldrig klara att vara i ett förhållande där jag känner mig bevakad och misstrodd.

Det enda som jag reagerar över är att du säger att han använder en speciell röst. Det kanske jag själv också skulle reagera på. Jag har massor med manliga vänner men jag är ganska säker på att jag pratar med dem på samma sätt som jag pratar med mina kvinnliga vänner. Har däremot mött kvinnor som ändrar tonläge direkt de talar till en man, och liksom slänger med håret och fladdrar med ögonlocken och kanske inte alls är medvetna om det ens. Och på din beskrivning så har din man ungefär ett motsvarande beteende? Jag hade tagit upp det om jag hade stört mig på det. Oftast är det bättre att ta upp såna små saker innan de växer och man blir irriterad. Han kanske inte ens själv märker det.
 
Sv: Överreagerar jag?

Baserat på det du skriver så tror jag det är mer din egen osäkerhet som spökar än något annat. Berätta för honom hur du känner utan att vara anklagande så kan ni säkert hjälpas åt att få dig bekvämare med det, tex att han presenterar dig för folk han hälsar på när du är med? Som jag läser det verkar han mest vara en socialprick och det är ju bra :)
 
Sv: Överreagerar jag?

Har också stört mig på att han blir vän med alla tjejer han träffar överallt ex från gymmet och intressen och gillar massor av det de lägger upp, en hel del kommentarer med...

Alltså... Jag håller med om det som redan skrivits i tråden, det är inget konstigt, misstänksamt eller fel med att vara social, att ha massa kompisar av det/de kön en ser som potentiella sex- eller kärlekspartners osv. MEN om det citerade enbart gäller det kön han ser som potentiella sex- eller kärlekspartners kan jag erkänna att jag som partner nog hade tyckt att det var lite jobbigt.

På t.ex. gymmet lär han träffa lika många killar som tjejer, blir han vän med dem med, chattar han med dem med osv? Det är förstås inte nödvändigtvis något konstigt, misstänksamt eller fel med att mest ha vänner av ett visst kön heller, men personer som är sådär übersociala brukar väl sällan vara så specifikt selektiva. Jag tänker att frågan blir lite har han varit såhär hela tiden ni varit tillsammans (dvs han "bara är så") eller om det skett någon förändring och du därför känner dig misstänksam eller åsidosatt?

Det finns ju heller inga rätt eller fel vad gäller hur involverad man är i sin partners vänner och bekantskaper, vissa har i stort sett enbart gemensamt socialt umgänge, andra vet knappt vad partnerns bästa vän heter. Kanske har ni olika inställning där och behöver prata om hur ni vill ha det?
 
Sv: Överreagerar jag?

Hur är din förmåga att plocka upp sociala signaler i största allmänhet? Jag tänker nämligen att inget av det du beskriver skulle bekymra mig rent generellt. Men om jag skulle känna oro inför något av det så skulle jag utgå ifrån att den oron kommer nånstans ifrån, att jag plockat upp någon subtil signal kring något speciellt. Men det förutsätter ju förstås att man känner väl till sin egen förmåga att känna av situationer.

Men rent generellt är det inget konstigt att man har vänner av andra könet. Både jag och min man har gott om vänner av motsatt kön. Men jag vet att det finns många som aldrig har haft en vän av motsatt kön och som kan ha svårt att förstå det.
 
Sv: Överreagerar jag?

Jag går mot strömmen och säger att det låter flirtigt. Om hans fb består av nästan enbart kommunikation med tjejer som dessutom är nya bekantskaper så tycker jag det är konstigt.
Lent röstläge är konstigt, bara för att han pratar med en annan tjej. Pratar han lent med killkompisar? Om inte så tycker jag det är flirtigt.
Situationen i mataffären är också konstig. Det är konstigt att lämna sin partneroch springa efter och hojta på en tjej i affären. Där hejar man om man möts, man följer inte efter, tycker jag. Varför inte hojta på henne så ni gemensamt kan prata? Om hanmspringer ifrån dig och sedan står o pratar med len röst låter deti mina öron som om han helst vill prata ensam med tjejen.
 
Sv: Överreagerar jag?

Jag har länge stört mig på att min partner (enligt mitt tyckte) är så flörtig mot andra tjejer. Vi kan vara och handla på ica och han ser nån gammal bekant och han måste direkt springa efter och ropa Hej sofia!! eller vad tjejen nu heter och babbla på om ditt och datt (med en röst len som han aldrig använder mot mig)

Har också stört mig på att han blir vän med alla tjejer han träffar överallt ex från gymmet och intressen och gillar massor av det de lägger upp, en hel del kommentarer med...

Nu skulle jag låna hans dator och gå in på facebook men innan jag fattar att jag är inne på hans inlogg och inte mitt har jag gått in på hans medelanden och sett att det var meddelanden från en hel del tjejer och kunde inte låta att kolla några...(jag vet redan att det var fel)

Verkar inte vara nåt allvarligt men skriver till flera kollar läget gör du m.m och planerar att ut och träna (bara de två) och de här är diverse bekanta träningskompisar jag vet inte, folk jag aldrig träffat och jag vet att en hel del är nya som han träffat nyligen.

Speciellt en tjej jag stört mig på att han haft mkt kontakt med, han gillar allt och lägger upp och kommenterar en hel del och hon gillar allt han lägger upp, såg några meddelanden mellan dem mest allmänt prat och om att de tränar ihop men de har träffats nyligen och hon är singel.


Överreagerar jag och är löjligt svartsjuk? eller borde jag ta upp det här?
I min värld tycker jag han det är flörtande att skriva till massa tjejer, kommentera och gilla?

Hade vart en helt annan grej om det var nån/några gammal tjejkompis som han umgicks med och jag också träffat men det är det inte...
Det verkar som om sambon stör sig på att du stör dig på att han träffar folk överhuvudtaget. Det verkar som om du har ett kontrollbehov av vad sambon gör vilket inte är så bra för en relation. Han känner sig iaktagen och kontrollerad av dig i offentlig miljö och det slår ju bara tillbaka på dig som i sin tur gör relationen sämre o sämre . Du kanske skulle parta med nån om ditt kontrollbehov. Hade jag varit med en sambo som kontrollerade mig så hade jag dumpat sambon på direkten
 
Sv: Överreagerar jag?

Det verkar som om sambon stör sig på att du stör dig på att han träffar folk överhuvudtaget. Det verkar som om du har ett kontrollbehov av vad sambon gör vilket inte är så bra för en relation. Han känner sig iaktagen och kontrollerad av dig i offentlig miljö och det slår ju bara tillbaka på dig som i sin tur gör relationen sämre o sämre . Du kanske skulle parta med nån om ditt kontrollbehov. Hade jag varit med en sambo som kontrollerade mig så hade jag dumpat sambon på direkten

Men hjälp, vilken analys! :crazy: hur fick du ut någonting om vad sambon tycker?
 
Sv: Överreagerar jag?

Sambon känner sig kontrollerad vilket inte gillas (vilket jag förstår). Då straffar sambon sambon genom att vara mer "trevlig" mot andra tjejer vilket då sambon stör sig på.

Så du menar att det är ett vanligt sätt för sambos att visa missnöje? Hur vet vi då att han inte bara är sur för att han får dammsuga för ofta?
Hade jag en sambo som straffade mig genom att vara mer trevlig mot andra än normalt (för att göra mig svartsjuk) skulle han vara singel väldigt snart.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
2 857
Senast: Snowball
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 735
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 125
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp