Överreagerar jag?

UppVi

Trådstartare
Har gjort ett anonymt nick men om det är någon som lyckas räkna ut vem jag är så ber jag gärna om att inte sprida något vidare.

Jag och en som jag räknat som mina bästa vänner (T) har en kille (M) i vår närhet som vi båda har blivit vänner med. T var vän med M innan mig så hon känner M bättre än jag. Jag har kommit att blivit förtjust i denna M och hon har hela tiden proppsat och peppat på att jag ska bli vän med M på Facebook, att jag ska prata med M och i princip börja dejta/bli tillsammans med M.
Till saken är att han har en kompis (J) som min vän har varit kär i. Hon har pratat väldigt mycket med J och de har nästan varit på gång då han planerat göra slut med sin flickvän men nu har deras relation förbättrats och det finns liksom ingen chans mellan T och J.
Under hela denna tiden har jag frågat om T gillar M på något sätt för jag är en person som verkligen backar om det skulle vara så att min vän skulle vara intresserad av en kille jag gillar. Jag har hela tiden fått ett nekande svar och att "men du, M är ju din!". För ett par veckor sedan fick jag reda på att T raggat på M och när jag konfronterade om detta fick jag bara en väldigt arg T som undrade "hur jag kunde tänka något sådant om henne, att hon skulle vilja förstöra för mig" så jag antog att så var fallet.
Igår fick jag dock reda på att T umgåtts, pratat väldigt intensivt och även sovit hemma hos M, detta samtidigt som jag pratat mycket med M och försökt få saker att hända med en stöttande T i ryggen.

Har jag rätt att bli arg, ledsen och sårad? Egentligen är jag inte arg för att de är på gång. Om T gillar M och M gillar T så finns det faktiskt inte så mycket att göra. Det jag blir ledsen och arg på är att trots att jag frågat gång på gång om jag ska backa och om T är intresserad av M har jag fått ett nekande svar och en arg T på halsen. Mellan mig och M har det inte varit mer än oskyldigt flirtande.
Det hemska är att jag verkligen tror att T bara är på M för att hon inte kan få J, vilket jag hört ryktesvägen..

Urk för människor känner jag just nu!
 
Du har all rätt att bli arg och ledsen!
Tycker din vän är oärlig och behandlar dig respektslöst ifall hon försöker få dig att bli intresserad av M,
men går bakom ryggen på dig med honom. Varför dra in dig i något om hon egentligen vill ha honom för sig själv?


Om M är intresserad så hör han av sig, om T är din bästa vän så är hon ärlig mot dig.
Men det skadar inte ifall du förhåller dig kall i hela situationen och står på dig själv och skyddar dig.
Skulle inte ens nämna M i Ts sällskap eller ge M någon uppmärksamhet.
 
Jag känner mest att jag egentligen inte har någon rätt att bli arg och ledsen eftersom jag inte vet om M överhuvudtaget haft något intresse för mig, även om jag vet (då han rätt ut sagt det) att han flirtat med mig.
Som sagt så är jag medveten om att jag inte kan göra något om de blir tillsammans, men det gör ont ändå!
 
Det hemska är att jag verkligen tror att T bara är på M för att hon inte kan få J, vilket jag hört ryktesvägen..
Jag tycker inte att du ska lyssna på rykten om din vän. Oavsett varför hon vill vara med killen så verkar ju intresset vara ömsesidigt.

Alltså, kompisen har ju ljugit för dig vilket känns otrevligt såklart. Jag förstår att det gör dig ledsen.
 
Jag känner mest att jag egentligen inte har någon rätt att bli arg och ledsen eftersom jag inte vet om M överhuvudtaget haft något intresse för mig, även om jag vet (då han rätt ut sagt det) att han flirtat med mig.
Som sagt så är jag medveten om att jag inte kan göra något om de blir tillsammans, men det gör ont ändå!

Det spelar väl ingen roll om M är intresserad av dig eller inte, det här handlar om tilliten mellan dig och vän, inget annat. Är det som du skriver, skulle jag bli otroligt ledsen och besviken på min vän. Om min vän skulle vara ärlig och säga att "ja, jag är intresserad" och inte träffa killen bakom min rygg samtidigt som hon peppade mig att visa mitt intresse för honom, DÅ skulle det vara annat.
 
Jag tycker inte att du ska lyssna på rykten om din vän. Oavsett varför hon vill vara med killen så verkar ju intresset vara ömsesidigt.

Alltså, kompisen har ju ljugit för dig vilket känns otrevligt såklart. Jag förstår att det gör dig ledsen.
Självfallet bör man inte lita på rykten. Jag fick höra att hon ordagrant sagt det, men eftersom jag inte hört det direkt från henne och personen till mig sa det på fyllan så vet jag inte riktigt vad jag ska göra med informationen mer än att ta det med en nypa salt, men tanken ligger ändå och gror i bakhuvudet
 
Det spelar väl ingen roll om M är intresserad av dig eller inte, det här handlar om tilliten mellan dig och vän, inget annat. Är det som du skriver, skulle jag bli otroligt ledsen och besviken på min vän. Om min vän skulle vara ärlig och säga att "ja, jag är intresserad" och inte träffa killen bakom min rygg samtidigt som hon peppade mig att visa mitt intresse för honom, DÅ skulle det vara annat.
Grejen är att jag verkligen frågat henne uppåt fem gånger om det är så att hon är intresserad av honom och dagen innan jag fick reda på detta pratade vi och jag bad henne om "flirt-tips" mer eller mindre.
Blir så irriterad på hennes "ja men du har ju inte frågat typ senaste veckan", som om att det inte framgått att jag skrivit och flirtat med honom..
Jag är en person som alltid "lägger" mig om det skulle vara så att jag är intresserad av samma kille som min vän, vilket hon är sjukt medveten om, vilket gör att det gör lite mer ont nu när hon inte kunde vara ärlig.
 
Jag har varit i en liknande situation. Hur svårt är det att vara ärlig om att man faktiskt är intresserad?Speciellt om hon hejar på dig... nej lite får man väl tänka på andra så förstår att du blir irriterad och besviken. Förstår inte hur folk tror att det slutar bra om de gör så, kommer alltid fram.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 049
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 058
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 229
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Som några nog vet så dog våran hund B i höstas 💔 Och hon var min bästavän och den som jag tyckte MEST om och var som mest nära i hela...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp