Överrullningsjord

O

Opi

Min häst rullar fast då och då. Någon som har använt sådan där gjord som hindrar hästen från att rulla över? Men visst kan de lägga sig ner ändå? Funkar den??
 
Min väninna har en sån till sin häst och den fungerar på honom, han fastnar inte när han har den men kan ändå ligga ner och vila. Hon köpte en blilligare variant men den gick sönder så hon fick köpa en ny och då en lite dyrare, m a o kan det löna sig att ta den från början om man använder den mycket. M v h / Monica
 
Du kan också spika lister horisontellt på boxväggarna. Då finns det ngt att få fäste mot och dom kan rulla loss sig själva.

Gnorp-rullglad ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 690
Senast: Sirap
·
Hästvård Mitt fullblod har rivit upp ett stort sår på sidan av bålen, men inte så stort att det behöver sys. Allt man kan läsa om modern sårvård...
Svar
17
· Visningar
934
Senast: inaa
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
270
Senast: sweep
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 413
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp