Bukefalos 28 år!

Övertrött?

Kalaspinglan

Trådstartare
En liten fundering:

Kan en valp bli "övertrött" och precis som ett barn göra allt för att hålla sig vaken?

undrar Pinglan
 
Sv: Övertrött?

Det blev Selma ofta när hon var yngre.. Fast i början förstod jag inte att hon var övertrött, trodde att hon var överpigg ;)

Hon var förbannat jobbig när hon blev sådär men jag upptäckte att det bara var att hålla henne i knät några sekunder så sov hon som en stock.
 
Sv: Övertrött?

Så blir Ronja jämt...
Hon har börjat bättra sig men det är långtifrån fullständigt men så snart jag ser tecknen tar jag upp henne i knät och gosar... Då somnar hon
 
Sv: Övertrött?

O ja. Reagerar precis som övetrötta människobarn. Ett litet tjuvnyp som normalt inte skulle få valpen att lyfta på ögonbrynen resulterar i ett högljutt tjut ungefär: AJ DET DÄR GJORDE JÄTTEONT!!!! Jag brukade klämma in henne i nått hörn och ställa en skiva eller nått för så att hon skulle ta det lugnt. Då somnade hon på tre röda sekunder.
 
Sv: Övertrött?

Jag känner igen det där :smirk: . Min lilla älskling vet inte riktigt var hon ska ta vägen då hon blir trött. på dagen går det bra att sova, men på kvällen är det omöjligt. Hon är till stösta delen vit och då hon blir trött blir hon alldelens rosa runt ögonen och nosen, ju tröttare desta mera rosa. Så det är lätt att se :D :angel: :love: .
Hon har alltid ett "sista ruset" innan man går och lägger sig. Men det har blivit betydligt lugnare nu än då hon var mindre.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej. Min precis fyllda 1-åriga golden retriever har de senaste veckorna fått en sån enorm jaktlust, innan har hon kunnat gå förbi...
Svar
14
· Visningar
1 016
Senast: Runan
·
Övr. Hund Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
1 835
Övr. Hund Min sheltie tik på 4 månader är väldigt lättväckt och har svårt att sova om man inte sitter med henne hela tiden, detta blir ju ett...
Svar
16
· Visningar
3 115
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 263
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp