Övervakning utan internet

Sv: Övervakning utan internet

förra gången hade vi tillgång till adsl o stationär dator i stallet (lgh ovanpå), fungerarde kanon.
i år har vi tyvärr ej den möjligheten utan har en bärbar dator och mobilt bredband.
allt fungerar fint internt men vi får ej ut det på internet:(
har provat telenor abbonemang och comviq kontant, inget fungerar.
har läst så ögonen blöder om portöppning, publika och statiska ip-adresser osv.
jag förstår vad de menar och tycker jag har försökt ändra men får inte till det så jag gör troligen fel x flera.
jag är tacksam för all hjälp jag kan få, gärna på it-svenska för nybörjare:p

kameran är en axis 207 och datorn en acer aspire 1413lc. mer du behöver veta?



Jag tror att felet du gjort är att datorn måste tillåta att andra enheter ska få använda internet uppkopplingen dvs ditt mobila bredband

'om minnet inte sviker mig så hittar du intällningar om detta under egenskaper på nätverket (på skrivbordet) där får du upp en anslutning som är ditt mobila, denna anslutning måste tillåtas att andra enheter använder(kameran)


Tyvärr verkar inte detta forum vara utrustat med bildhantering så de får du vara utan men jag hoppas du förstår

Får du inte rätt på de efter de så säg till så ska du få en guide som beskriver en liknande inställning
 
Sv: Övervakning utan internet

jo det är jag helt med på. kruxet med mobila bredband är att de ändrar ip-adress varje gång de kopplar upp så OM jag skulle få till det måste jag ändra inställningar ... vilket jag inte lyckats göra rätt heller... tror jag:p.
 
Sv: Övervakning utan internet

har du provat att sätta fast ip på datorn?

Tryck start /kör skriv cmd tryck enter skriv ipconfig tryck enter
Ta den ipn o sätt den som fast på de mobila bredbandet
 

Liknande trådar

IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Fideli
·
IT & mobiler Jag har nyligen flyttat till en ny lägenhet med fiberanslutning till internet. Jag kopplade in datorn i hålet i väggen och kom in på...
Svar
6
· Visningar
2 668
Senast: Septicemia
·
IT & mobiler Jag har till låns ett mobilt bredband, till det så finns en router Netgear 3G+/UMTS, men hur i hela fridens dar får man ihop dessa två...
Svar
4
· Visningar
1 623
Senast: Boj
·
IT & mobiler Inatt eller någon gång sedan igår kraschade vår router och internet-åtkomsten var körd. Datorn som har XP var det bara att sätta i...
Svar
6
· Visningar
3 861
Senast: psychogrrl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp