Bukefalos 28 år!

Övervikt - hur klä sig på tävling?

alazzi

Trådstartare
jag ändrade mig, insåg vad som hände förra gången jag skrev om ämnet
 
Senast ändrad:
Sv: Övervikt - hur klä sig på tävling?

jag tcker slinky under väst är fint :) helst i någon "naturell" färg då blommönster mm förstorar... fast jag är inte så förtjust i mönster öht....
 
Sv: Övervikt - hur klä sig på tävling?

Klä dig så att du själv tycker att du är snygg, då trivs du och utstrålar säkerhet och glädje, och det är alltid snyggt.
Kom ihåg; det viktigaste med trender är att strunta i dem!
 
Sv: Övervikt - hur klä sig på tävling?

Jag tycker en snygg skjorta funkar väldigt bra
 
Sv: Övervikt - hur klä sig på tävling?

Många kloka ord. Huvudsaken är nog att ekipaget ser harmoniskt ut. Ett tips mörka färger stramaråt o förminskar, ljusa färger flyter ut o förstorar.
 
Sv: Övervikt - hur klä sig på tävling?

Hej!
Tänkte använda denna tråd (hopas det går bra) och höra efter hur man klär sig lämpligt på D- tävling generellt? Hur ser en lämplig skjorta ut? Ska man gärna matcha med pad och dyl? Måste man ha chaps? Ändrar klädreglerna sig efter nivå man tävlar på?
Är helt ny på detta och har ev första tävlingen stundade i vår:crazy::)
 
Sv: Övervikt - hur klä sig på tävling?

Lämplig skjorta tycker jag är en vanlig med krage och långa ärmar, behövs inget mer än så. Det är snyggt om den matchar paden, tycker jag, eller om den tar upp någon färg somm finns i paden i alla fall. Chaps behöver man inte ha, ett par jeans räcker. Klädreglerna är desamma, långärmat med krage upptill och byxor av jeanssnitt nedtill, chaps om man vill, hatt eller hjälm på huvet. Sedan så är det nog så att det blir mer frågan om mode och olika konventioner i olika klasser när man kommer lite högre...
 
Sv: Övervikt - hur klä sig på tävling?

Tack för ditt svar!:)
 
Sv: Övervikt - hur klä sig på tävling?

Tror det måste vara jeans med 5 fickor... Något av det dummaste jag har hört men jag tror det är så. Eller så är det mina Roping kompisar som lurat i mig en massa dumma saker! :rofl:
 
Sv: Övervikt - hur klä sig på tävling?

Det står att det ska vara byxor "av jeanssnitt". Finns ju folk som har showpants eller ridbyxor under chapsen istället för jeans.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 428
Senast: zarmino
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
697
Senast: tuaphua
·
Tävling Jobbat på många ponny-tävlingar, och jag har slutat räkna hur många gånger jag sett pappor lyfta in ponnysar tillsammans... Gärna...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
9 454
Senast: SiZo
·
Tjatter på StarFM. Är det någon som brukar lyssna på detta? Jag var sjuk förra veckan och lyssnade då på radio andra tider än jag brukar och...
Svar
0
· Visningar
343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp