Bukefalos 28 år!

Övervintrande nyckelpiga

gul_zebra

Trådstartare
Har haft en stendöd nyckelpiga i badrumsfönstret hela vintern men låtit den vara ifall den bara övervintrat. Och se på fan, idag är det full fart på den :) Har serverat lite sockervatten, men antar att det inte går att släppa ut den än på ett tag, vi har plusgrader dagtid men om nätterna är det fortsatt minusgrader och någon mat finns ju knappast. När kan jag släppa ut den?
 
Har haft en stendöd nyckelpiga i badrumsfönstret hela vintern men låtit den vara ifall den bara övervintrat. Och se på fan, idag är det full fart på den :) Har serverat lite sockervatten, men antar att det inte går att släppa ut den än på ett tag, vi har plusgrader dagtid men om nätterna är det fortsatt minusgrader och någon mat finns ju knappast. När kan jag släppa ut den?
När du börjar se nyckelpigor ute "i det vilda" så kan du släppa ut den :)
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 622
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
880
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag var med om något märkligt idag, någon som råkat ut för samma sak? Var på utflykt och det var kallt och blåsigt så kastade i mig...
Svar
9
· Visningar
1 501
Senast: FrDrake
·
Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
13 275

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp