Pearlow

Trådstartare
Har så tråkit just nu när det är trist väder och mörkt ute rider bara ute för har varken ridbana lr ridhus utan får nöja mig med skogsvägarna och grusvägarna. När jag rider har jag och min ponny inte så mkt att hitta på. Så hon har rätt tråkit och hittar på en massa bus och jag blir bara sur. Sen sträcker vi ut i en galopp för att hon ska bli av med energin men hon vill ju jobba! Har hållt på lite då och då men vill gärna ha lite nya ideer och övningar som jag och hon kan hitta på :confused: :)
 
Sv: Övningar

Jag brukar sysselsätta min genom att gå fram och tillbaka över vägen i skänkelvikning när de är busiga. Du kan ju göra allt ute som du kan på en bana i princip, rid på en åker, sätt ut koner. Galoppombyten kan man ju göra var man än galopperar i stort sätt :)
 
Sv: Övningar

Jag brukar också göra lite skänkelvikningar, jag tycker det är perfekt att göra ute för då är dom extra framåt :smirk:
 
Sv: Övningar

Jag brukar också göra skänkelvikning, eftersom det gör faktiskt mycket lättare ute ;) , man kan ju även pulsa i snön ute! :D
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 636
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 175
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 591
Senast: liiinnea
·
Ridning Hej! Sökt runt lite och har inte hittat speciellt många inlägg om övningar osv man kan göra när man ej har tillgång till ridbana/ridhus...
Svar
2
· Visningar
798

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp