Bukefalos 28 år!

oförsäkrad häst

C

Crona

Får jag lov att tävla en oförsäkrad häst , har försökt söka men hittar inget bra svar eller inget alls , så ni får hjälpa mig
 
Sv: oförsäkrad häst

så om jag har allt det andra (licenser , grönt kort)är det grönt att tävla ?
 
Sv: oförsäkrad häst

Hästens försäkring har ingenting med tävlingarna att göra, så ja.
 
Sv: oförsäkrad häst

hej! bara en fråga,
hur mkt kostar det totalt att tävla lokalt i hoppning (kläder, grönt kort, licens mm.) ca. 90 cm?
Och fälttävlan?
TACKSAM FÖR SVAR!
Mvh Emilia
 
Sv: oförsäkrad häst

måste också ställa samma fråga... om man har en häst som man tänkt tävla med förstår jag inte varför den e oförsäkrad... kan förstå om man har en "skogslufsare" att man ibland väljer att inte försäkra...
 
Sv: oförsäkrad häst

När min ekonomi är stabilare(när jag har pluggat klart och skaffat jobb) så tänker jag ha hästen oförsäkrad. Det kostar så pass mycket och för mig har det hitills inte lönat sig med försäkringen. Givetvis kommer jag att ha en rejäl buffert så jag har råd att betala ev. veterinärräkningar med.
 
Sv: oförsäkrad häst

Jag förstår inte alls vad det spelar för roll om det är en tävlings häste eller en skogsmulle hästen kanfortfarande skada sig ordentligt i tex hagen, har man då alla pengar om hästen kanske måste opereras? eller till och med måste tas bort då finns det inga försäkringspengar heller,,
 
Sv: oförsäkrad häst

Istället för att betala försäkringpremie varje månad så lägger man undan dessa pengar. När hästen skadar sig använder man sig av sina sparade premier.
// Linda
 
Sv: oförsäkrad häst

Men det där lät väl inte logiskt alls...:crazy:

Logiskt tycker ajg visst att det är, försäkringar är inte obegränsade när det gäller ersättning, har du vet.vård på 50 000 är det så mkt du får av försäkringen om det händer ngt, har man hästen försäkrad & premien kostar 10 000/år så har man de pengarna på 5 år, exempelvis.
Men för det mesta är det rätt illa om vet.vården går upp i den summan & då ger nog de flesta bolag grönt för att avliva ist.
 
Sv: oförsäkrad häst

Hästen är inte försäkrad för att pengar är inget bekymmer
 
Sv: oförsäkrad häst

Okej, då ska jag spara mina premier... 250:- i månaden... Hur länge får jag spara då för en buköppning á la 60.000?
 
Sv: oförsäkrad häst

Istället för att vara helt oförsäkrad så kan man ju åtminstone teckna en olycksfallsförsäkring. Den täcker vid olyckor och kostar ca 120-200:- om året. Har man råd att ha häst har man råd med den lilla summan.

/M
 
Sv: oförsäkrad häst

För mig handlar det inte om att ha råd, för mig känns det helt överflödigt med försäkring. Jag betalar hellre till mig själv än till försäkringsbolaget.
 
Sv: oförsäkrad häst

Försäkring för mig är självklart...
...låter ni era barn gå oförsäkrade...
...är ju typ samma sak att jämföra med.
 
Sv: oförsäkrad häst

Försäkring för mig är självklart...
...låter ni era barn gå oförsäkrade...
...är ju typ samma sak att jämföra med.

*doh* Barnet lever en sisådär 70-90 år och ska bli självförsöjande. Då kan det kosta försäkringsbolaget VÄLDIGT mycket pengar om de skadas.

Har man råd så kan man ha hästen oförsäkrad, mer än 100 000 är det väl få försäkringsbolag som ersätter ändå.

Jag betalar över 5000 om året för min hund - hade jag haft sådär 100 000 över hade jag struntat i försäkringen. På åtta år har han bara kostat några tusen i veterinärvård, alltså har jag då nästan betalt vad de max ersätter.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
780
Senast: Askur2017
·
Hästmänniskan Vi är en familj med dotter som vill tävla inom hoppning som slås utav kostnaderna för att ha häst i Stockholmsområdet. Vi två...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 776
Senast: SiZo
·
Gnägg Jag hittade en hel bunt roliga bilder med hästar som jag kände inte skulle passa läggas upp i den allmänna tråden utan i en egen tråd...
2
Svar
24
· Visningar
1 686
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp