Oförstående chef.....

Men att bara gå och skita i chefen. J

DET kan ju ställa till mycket problem för TS och även i förlängningen räknas om arbetsovilja, om man inte kommit överens om en lösning. Det är därför jag tycker att det är viktigt att komma med alternativa lösningar på problemet (som inte är särskilt komplicerat) för att inte TS ska bli omöjlig på arbetsplatsen.
 
Men att bara gå och skita i chefen. Jag lider INTE av att vilja vara alla till lags, men jag skulle ändå uppleva det som väldigt jobbigt. Om inte annat så för att chefen har den formella makten i sammanhanget, och som jag ser det visar ju dessutom den här chefen att hen inte är riktigt mogen den makten.

Förvisso har chefen makten. Om chefen hade talat ett tydligt språk och sagt rakt ut att - du behövs 7-16 så är det en sak, men att göra som chefen gör nu - hade jag lätt kunnat ignorera. Jag är å andra sidan begåvad med gåsfjädrar.
 
DET kan ju ställa till mycket problem för TS och även i förlängningen räknas om arbetsovilja, om man inte kommit överens om en lösning. Det är därför jag tycker att det är viktigt att komma med alternativa lösningar på problemet (som inte är särskilt komplicerat) för att inte TS ska bli omöjlig på arbetsplatsen.

Om det hade varit så att det fanns arbete så hade det ju varit nån form av arbetsovailja, men TS sitter ju av halva tiden skriver hon.
 
Om man har en överenskommen arbetstid och har lön för den, är det den tiden som gäller. Oklarheten gäller ju inte arbetstiden i sig, utan betalningen - egentligen. Att då gå tidigare utan en uttalad överenskommelse är väldigt riskabelt, särskilt om man är provanställd.

Vi vet ju inte om det t ex gäller telefonväxel eller liknande, där man inte kan stänga utan att det påverkar hela verksamheten.
 
Om man har en överenskommen arbetstid och har lön för den, är det den tiden som gäller. Oklarheten gäller ju inte arbetstiden i sig, utan betalningen - egentligen. Att då gå tidigare utan en uttalad överenskommelse är väldigt riskabelt, särskilt om man är provanställd.

Vi vet ju inte om det t ex gäller telefonväxel eller liknande, där man inte kan stänga utan att det påverkar hela verksamheten.

Men överenskommelsen är ju 8 timmars arbetsdag, då är det väl inte att gå tidigare?
 
Och årsarbetstid - vilket om jag inte är helt ute innebär x timmar på årsbasis och att veckoarbetstiden kan variera
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2
Svar
39
· Visningar
1 100
  • Artikel
Dagbok Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag...
Svar
4
· Visningar
1 714
Senast: Gotthard
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 458
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 338
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp