Öglor för stora på pannband

Nepenthe

Trådstartare
Hoppas ni har några smarta ideer!

Har ett pannband men öglorna är ganska stora/rymliga. Så på det nya tränset glider det ner och hamnar liggande över ögonen på min häst :D
Hur ska man göra för att de inte ska glida ner? Kan man kanske be nån sy igen öglorna lite? Kanske är det snyggaste alternativet? Eller sätta nått gummiaktigt i öglorna? typ eltejp :idea: men hur snyggt är det

Annars kan du trä på en sån extra "sölja", vad det nu kallas.. men en sådan läderpryl som sitter på snokremmar etc för att stoppa in änden så den inte fladdrar :rofl:
Sätt en sån på varje sida om var ögla och stryp åt bakåt mot nackstycket :up:

Förstår du hur jag menar?

Annars kan du trä på en sån extra "sölja", vad det nu kallas.. men en sådan läderpryl som sitter på snokremmar etc för att stoppa in änden så den inte fladdrar :rofl:
Sätt en sån på varje sida om var ögla och stryp åt bakåt mot nackstycket :up:

Förstår du hur jag menar?

Ja :) det har jag faktiskt på ett annat pannband. Tänkte jag inte på!

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 228
Utrustning Jag har ett i-landsproblem med att mitt fina pannband gärna flyttar sig upp och ner längs sidostycket/nackremmen (micklem-kopia) när...
Svar
5
· Visningar
1 225
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 841
Senast: Bullen22
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 151
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka