OJ! (tornerspel)

Nja, snarare så att jag fått "smak" för södern! Har bott och jobbat där i ca 2 år.
Och jag längtar så fruktansvärt tillbaka neröver.
:love:
Helst av allt runt stockholm eftersom min tränare bor där.

Men oj va skoj det skulle vara att få leka med er! Det där med fäkting lät mer än lovligt intressant! Jag kan ta min pilbåge med mig! ;) :D Kan ju pendla till träningarna! ;)

Förövrigt är jag jättebortskämd med ridhus, kall i och för sig men ändå, på stallplan. Men visst! Vinter söderöver är betydligt roligare! Fast julafton ska man ha snö på! :D
 
Men om du nu flyttar till trakterna runt stockholm så har du ju både Celeres Nordica och Nordic Knights att leka med. De blir nog lyckliga över en galen tjej med pilbåge! :D

Förresten, det är en Flagella Dei båge du har va?
 
Det lät avancerat..vad är det för en båge? :crazy:

Jag har en ungersk båge. Minns jag inte fel så är den till för jakt och kort. (valde en kort för att kunna använda från hästryggen). Köpt från en Ungrare på Gotland (medeltidsveckan).

Sen har jag ju min fina sadel...bågskyttesadeln från Kassai. :D
 
Hehe, men då är det ju en Flagella Dei! De brukar kuska omkring till diverse medeltidsmarknader och kränga sina bågar. Är du nöjd med den? Funderar på att skaffa en nämligen. De är ju tillräckligt billiga för att kunna ha som slit och slängbåge! :bump:
 
Jättenöjd. Den är fin, och håller bra. Jag köpte en som var lite för tung för mig själv dock, eftersom jag har lite problem med musklerna i axlarna så vardet lite dumt, men i övrigt är den underbar. Och muskler kan alltid tränas upp...Den var inte fullt lika tung för mig i slutet av sommaren som den var när jag köpte den.

Jättefin är den, senapsgult skinn på den... *stolt*

Klart värt pengarna. Annars så säljer ju Kassai som jag skickade länken om, bågar och som jag förstått det så är han ungerns bästa bågskytt från hästryggen. (Han har läger hemma varje år som jag skulle vilja åka på.)
En kompis importerar dom och säljer och de är att lita på när det gäller att skicka grejjer. Har ju även köpt sadel därifrån och den kom, om än den tyvärr inte såg ut rikigt som på bilden dumnt nog. (inge utsmyckning).





Några bilder på bågen. (ursäkta täcket som ser ut som ett "riddar-wannabe", det ska sys om så det ser bättre ut men det var för fototillfället som det åkte på :crazy: :o).

(vet att jag håller bågen fel på nedersta bilden och inte har tumsidan men ändå... :smirk:)

album_2_1.jpg

album_2_3.jpg

album_2_4.jpg
 
Ah, snygga bilder!!

Du får göra som mig och köpa ylletyg för 2500kr för att sy ett schabrak :D

Hur många pund är bågen på? Jag har en långbåge som är på 60pund men som stumnar rejält på slutet. Men om man ser till att dra den samtidigt som man höjer den kan jag använda nästan enbart ryggmusklerna för att dra den och på så vis tar inte axeln och armen så mycket stryk.

Se nu till att lägga upp bilder på sadeln! :bump:
 
Bilder fotade i går kväll så de kommer väll upp i dag nån gång! Men jag kan inte ta ut dom själv ur kameran så jag måste vänta tills min kompis pojkvän vaknar...


Vilken av riddarena är dte som är du av de som är på hemsidan?




:)
 
Sparka honom vaken!! :devil:

Jag är ingen av dem än så länge! :p Ska se till att jobba duktigt i sommar så kanske jag kan ändra på den saken :bump:
 
*s* Nja, han jobbar natt så det skulle inte uppskattas... :crazy:


Nåja, här är då bilderna! :D

Bilderna är lite suddiga men det är förståeligt för det är inte lätt att fota med den kameran så en stor eloge till Bell som stog bakom kameran!


Den behöver en builtup pad som passar dock eftersom den ligger ngt. framåtlutad men i övigt passar den.
album_2_21.gif



album_2_22.gif

album_2_23.gif



Som jag sa så var den utsmyckad på bilden de hade på hemsidan bak och fram men jag är nästan lika nöjd över att den inte var utsmyckad, då kan jag välja motiv själv. Har en vän som kan hjälpa mig med träutsmyckning så jag hade tänkt mig ngt. i stil med utsmyckningen Rohans ryttare har på sina sadlar i filmen... :love:


En del kallar den ful! :mad: ( :crazy: ) Jag kallar den cool! :D

Förövrigt är luddet på sadeln jakpäls! :crazy:


Till häst: (visst är han en goding för övrigt, min lilla Max... ;) (lite självkritik är ju att han står långt bak med benen men det är inte en vanlighet...))

album_2_24.gif
 
läcker!!!

Fast jag skulle inte få plats i den *klappa sig på magen*
hur mkt kostar en sån sadel på ett ungefär?
 
Oj! Helt klart annorlunda sadel!! :eek: Trodde inte att den skulle se ut så. Rena rama skruvstädet!! :D Är den skön att sitta i galopp?

Borde verkligen skramla ihop pengar själv till att köpa en ny sadel. Inte vidare fräckt att rida tornerspel i en stocksaddle. Förhoppningsvis får jag så mycket pengar tillbaka på skatten så att jag kan köpa en camarguesadel eller något portugisiskt. Behöver egentligen en dressyrsadel men eftersom jag inte tänkt tävla den närmaste tiden kan jag lika gärna ha en portugisisk att träna lite akademiskt i! :cool:
 
*s* Annorlunda! Diplomatiskt svar! :D

Hur den är och galoppera i har jag ingen aning om eftersom jag som sagt bra håller mig till traven än så länge (pga min perfektionism...)

Den är inte så liten som man tror, den ser bara liten ut eftersom lurvet på sadeln är lite mindre än själva sitsen men det är ju sånt som kommer att gå till sig (det är avtagbart förresten). Skulle dock hemskt gärna prova på att gallopera med den om jag hade en häst till det.
Huruvida den kommer att passa till tornerspel vet jag inte eftersom jag ju inte vet vad för kriterier en sådan sadeln ska ha. Men det finns möjlighet att en barocksadel passar min lilla ferrari (i alla avseenden en liten ferrarri) enligt Jegra som sa att det finns en barocksadel som är väldigt kort, vilket behövs på min here. Men i år blir det då inte eftersom jag sparar varje krona till skokloster och visby i år. :)
 
Hehe, utseendemässigt så faller den kanske inte riktigt mig i smaken :p Men det behöver ju inte du bry dig om :)

Visby skulle jag oxå vilja åka till i år. Har faktiskt så mycket semesterdagar att jag skulle kunna åka utan problem. Men om jag åker vill jag ha med mig hästen och då blir det plötsligt så mycket planering. Man kan ju plötsligt inte bara köpa enkel biljett på färjan och sova insvept i mantel på ringmuren :D
 
jag åker till visby, lägger undan mitt OB varje lön från nu till visby *ler* :bow:

har inte varit där på en ca 11 år... Nackdelen med att vara med i medeltidssvängen...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp