Okända glas, ngt att ha?

voltis

Trådstartare
Ärvt en låda med olika sorters glas som jag inte vet om jag ska spara, slänga eller sälja :D

En typ har jag identifierat, och det är assitetter, tallrikar och snapsglas av märket Royal Krona. (med bladmönster) Verkar inte vara värda så mkt, men det är några delar så försöker nog sälja dom ändå.

Sedan är det tre olika typer av dricksglas som inte är märkta, så troligen inte ngt finare glas? Men kanske någon känner igen dom vad dom kan tänkas heta? Eller iaf vad det är för typ av glas? Dricker bara cola själv så har dålig koll hehe.

Länkar från facebook hoppas det funkar :-)

10254004_10152165447539340_544894556960920723_n.jpg


1907313_10152165447559340_8513900589521228841_n.jpg


10151137_10152165447579340_4313263215106763691_n.jpg
 
Sv: Okända glas, ngt att ha?

Spara de två övre eller sälj, de är mest att ha:)
Hur stora är de? Skulle säga 75-100kr/st för de övre, ungefär samma för mitten och 10kr/st för de understa.
 
Sv: Okända glas, ngt att ha?

Orkar inte gåhela vägen ner på nedervåningen just nu (;)) men de är inte så höga, kanske 15cm fot till topp? De mittersta är ngt smalare än de övre. De övre ganska tungt glas.

De översta gillar jag på ngt sätt, eventuellt sparas dom :) De mittersta är i lite tunnare glas, känns bräckligare så de passar inte mig haha.

Så pass "mkt" per styck alltså de två övre? Mer än jag trodde faktiskt. Vet du tillverkaren?
 
Sv: Okända glas, ngt att ha?

Nej släng inte!
Ta dem till Röda Korset eller lägg ut en annons.
De översta kan du ha till att servera lyxig glass efterrätt eller hemlagad saft.
Vad är det för klisterlapp på ett av glasen i understa bilden?
 
Sv: Okända glas, ngt att ha?

Nä slänga gör jag nog inte, skrev lite hastigt ;)

Ja ljuslyktor var ju en ide! :)

De övre växer på mig, stannar nog! Undra hur gamla de är?
 
Sv: Okända glas, ngt att ha?

Royal Krona fanns bara under några år på 1970-talet innan det gick i konkurs. (Men det kanske du redan visste)

Översta glasen känns mer som 1980-talet. Men jag vet inte, jag gissar bara.
 
Sv: Okända glas, ngt att ha?

Jag har glas med likadant mönster som de översta, och har också undrat över vilket märke de är.
 
Sv: Okända glas, ngt att ha?

De översta glasen påminner ganska mycket om de som mormor serverade hemgjord saft i, någon gång på 70-talet...
 
Sv: Okända glas, ngt att ha?

Spara de två övre eller sälj, de är mest att ha:)
Hur stora är de? Skulle säga 75-100kr/st för de övre, ungefär samma för mitten och 10kr/st för de understa.

Vad baserar du värderingen på?
Jag tycker 75-100 kr/st låter väldigt mycket.
 
Det duger bra som värdering, då har jag iaf lite hum om läget. Men som sagt de övre stannar nog hehe.
Tack @Hyacinth (var tvungen att prova att tagga! )
 

Liknande trådar

C
  • Låst
Övr. Barn ...när det gäller alla "regler" när man är gravid? (detta inlägg är lite långt, så hoppa över stycket mellan stjärnorna om ni inte...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 300
Senast: Elshacera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp