Bukefalos 28 år!

Okej, halshugg mig!

Tycker inte lön är samma sak som att jämföra att en person sätter gränser när det kommer till personlig kontakt. Jag tar ogärna på andra människor jag också och kramar ogärna männen på min arbetsplats trots att det är kulturen där. Tror Sverige är ett av få länder där man lägger så stor vikt vid att hälsa på rätt sätt. Eller, vissa. För de allra flesta av oss fungerar det utmärkt att hälsa på andra sätt.
[min fetning]

Knappast, regler för hur man hälsar finns i alla kulturer. Både hur man hälsar formellt och informellt. I en kultur där man hälsar genom att buga lär en kram inte vara gångbart....
 
Jag tycker att du verkar särskiljer på vem det är som olika behandlar. Varför är det viktigt att den här mannen eventuellt är muslim och särbehandlar kvinnor och män? På vilket sätt skulle problemet utvidgas? Och om du frågar mig hur vi ska hantera problemet med ojämlikhet i samhället så är det inte genom att utbilda ALLA om hur viktigt det är med jämställdhet mellan könen och vad det innebär i praktiken.
Jo nu är det ju så att jag anmärker på det tråden handlar om. Det som togs upp i trådstarten. Förlåt för att jag inte lägger in alla andra miljoner saker jag tycker är fel i hur kvinnor respektive män behandlas pga sitt kön. Eller hur en pojke respektive flicka ges olika egenskaper pga sitt kön.

Att jag inte en enda dag i veckan tänker försvara liknande bara för att det hör till en religion har inte ett skvatt att göra att det råkar vara en muslim i detta fall.
 
... Och jag kan fortsätta....
Det går väl idag knappt någon obemärkt förbi att det finns strukturer och normer i samhället där kvinnor och män behandlas olika. Ibland är det otroligt svårt att sätta fingret på det. Liknande fall som tråden handlar om är ju inte ett sådant fall där det är svårt att avgöra. Helt öppet särskiljs kvinnor från män. Det ska man alltså enligt vissa tycka är ok pga acceptans för olikheter i form av religion och kulturella skillnader? Religion är ett val, könet du föds till är inte ett val, oavsett om du sedan kan ändra på den saken.
 
... Och jag kan fortsätta....
Det går väl idag knappt någon obemärkt förbi att det finns strukturer och normer i samhället där kvinnor och män behandlas olika. Ibland är det otroligt svårt att sätta fingret på det. Liknande fall som tråden handlar om är ju inte ett sådant fall där det är svårt att avgöra. Helt öppet särskiljs kvinnor från män. Det ska man alltså enligt vissa tycka är ok pga acceptans för olikheter i form av religion och kulturella skillnader? Religion är ett val, könet du föds till är inte ett val, oavsett om du sedan kan ändra på den saken.
Vad menar du med dessa citat?
Så ja, självklart lägger "vi i Sverige" stor vikt vid det.
Så då ska vi utvidga och inte motverka?
Vad har dessa med diskussionen att göra?
 
Vad menar du med dessa citat?
Vad har dessa med diskussionen att göra?
Försök inte få den här diskussionen att handla om något annat än det gör.

1.
Som sagt, om du särskiljer kvinna och man vid hälsning. Så ja, självklart lägger "vi i Sverige" stor vikt vid det.
ta inte bort delar av citat. Läs vad jag svarade på och lägg även märke till "".

2.
Så då ska vi utvidga och inte motverka?
Vi har problem med att kvinnor och män behandlas olika i samhället. Det behöver motverkas oavsett religionstillhörighet eller etnisk tillhörighet. Händelser när detta sker bör ifrågasättas.
 
Försök inte få den här diskussionen att handla om något annat än det gör.

1.
ta inte bort delar av citat. Läs vad jag svarade på och lägg även märke till "".

2.
Vi har problem med att kvinnor och män behandlas olika i samhället. Det behöver motverkas oavsett religionstillhörighet eller etnisk tillhörighet. Händelser när detta sker bör ifrågasättas.
Jag förstår fortfarande inte vad du menar med utvidga och inte heller med "vi i Sverige". Det är ju en svensk person vi pratar om, alltså en svensk medborgare. Så vad menar du med vi i Sverige?
 
Jag förstår fortfarande inte vad du menar med utvidga och inte heller med "vi i Sverige". Det är ju en svensk person vi pratar om, alltså en svensk medborgare. Så vad menar du med vi i Sverige?
Vad har det med saken att göra? @Cambrie skrev att det var i Sverige man lade stort fokus på hur man hälsar. Därav mitt "vi i Sverige". Lägg ner nu och diskutera frågan istället. Det andra har jag svarat på också.
 
Jag hinner inte riktigt svara på hela men jag fetmarkerade en mening. Jag har inte fyllt i kön i användaruppgifter eller skrivit om det och du har inte frågat mig men antar ändå att jag är en man för att du ser det som mest sannolikt. Ser du vad jag menar?
Attans, där fick du mig. Det var ju himla dumt att tolka allt misogynt dravel du skrivit tidigare i andra trådar som något skrivet av en man. Jag är nog för inskränkt för att förstå att det är lika vanligt med så mycket kvinnoförakt hos kvinnor och att jag därför inte borde anta att du är just man, användarnamnet och allt du skrivit tidigare till trots :up:
 
Attans, där fick du mig. Det var ju himla dumt att tolka allt misogynt dravel du skrivit tidigare i andra trådar som något skrivet av en man. Jag är nog för inskränkt för att förstå att det är lika vanligt med så mycket kvinnoförakt hos kvinnor och att jag därför inte borde anta att du är just man, användarnamnet och allt du skrivit tidigare till trots :up:

Där ser man, bra att du bekänner färg och öppet visar din unkna människosyn.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 344
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 349
Senast: geting
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 271
Senast: lilstar
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 663
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Börja rida
  • Ridskoleryttare
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp