Okopplad hund aggressiv

Jag har haft några grandisar som kunder (jobbar med problemhundar) där en av dem fick ryck och påminda ganska mycket om en bockande häst. Det var inga större problem att träna bort då grandisar ofta är kärvänliga och sociala. Men jag tror inte vanliga BK:n kan hjälpa dig, de har sällan kompetensen, fast den kan ju finnas undantag.
Det handlar mycket om att läsa hunden innan rycken kommer och lära hunden ett "Nu-coolar-du-ner-dig-kommando".
Åtminståne i fallet med den bockande grandisen sätter jag en hundring på att den en kombo av inlärt och rastypiskt.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 403
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 729
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 027
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 941
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp