Bukefalos 28 år!

Olagligt utan pass

Sv: Olagligt utan pass

ja, jag såg precis det som Melynda hänvisade till.

Många regler är det ! :crazy:
 
Sv: Olagligt utan pass

Jaha, ja då var det som jag trodde då, läste även artikeln där det står att alla hästar måste märkas på något sätt, skönt att äntligen få veta vad som gäller för en gång skull :idea:
 
Sv: Olagligt utan pass

min ena häst fick pass i en ålder av 26 år.. skulle över gränsen och ville inte risikera att åka fast i tullen. ni som tänker slakta era hästar får även tänka på att utan pass, ingen slakt. förmodligen därför det blivit så poppis att låta vilda djur äta upp ens hästar. :crazy:

ang chip så är det inte ett krav. jag valde att inte chippa.

Går alldeles utmärkt att slakta hästar utan pass... Däremot kan de inte säljas som livsmedel, dvs du får betala mer för en häst utan pass (och hästar med livskarens medel i sej :) )

Och ang vilda djur så vida du inte pratar om lo, räv eller varg så är det på det stället (djurpark) som jag läst om ett krav att de hade ett pass (men jag kan förvisso ha fel där)...
 
Sv: Olagligt utan pass

Det där har jag funderat på.
I mitt stall har 3 av hästarna fått läkemedel med livstids karens sedan passkravet infördes. En av dem i 5 månader, dom andra i kortare perioder. Inte i något av fallen har vet noterat detta i passet. Dom har inte ens bett att få titta i passet alls.

Då är det upp till ägaren att se till att veterinären skriver in det i passet. Och så ska det ju egentligen inte gå till...

/Lizzie
 
Sv: Olagligt utan pass

*knapplånar*
Suck har nu fått reda på att jag måste skaffa dublett för 2500 enda positiva är att signalementsbeskrivningen jag ha antagligen gäller fortf men fort kostnad för chippning.
Någon som vet ett ungefärligt pris på de där? Fattar att det varierar men 500 eller 1000 kr?

Känner mig depp när det blir så här.
 

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
781
Senast: Piaff
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 617
Senast: animalasia
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 298
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 718
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp