Old Mac's funktionskor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare saga_ason
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 803
S

saga_ason

är det någon som har/har haft dessa till sin häst?
Är dom bra? Funkar dom som vanliga skor, eller hur är det?
Jag funderar på att köpa till min häst, vill veta om det är någon bra idé?

Sv: Old Mac's funktionskor

Tycker inte dom verkar så bra, köp Boa Boots eller Easy Boots istället. Jag har Boa och kan verkligen rekommendera dom!

vart köper man dom då? hur funkar dom? har du lite mer fakta typ?

Jag har använt alla tre: old mac, boa och easyboots epics....gillar Epicsen bäst. Väger minst å sitter kvar bäst, dessutom är de billigast! Minst klumpiga är de också. Lagom mönster undertill.

Old mac är jättekrångliga att få på och av, å ändå lossar de lite under ridturen, blir de blöta så slafsar det verkligen om dem. De är lite väl grova under sulan, å så är de dyra!

Boa sitter lite väl högt upp på min pålle, så han blir tryckt på kronranden. De är väldigt tunga och lite väl släta under sulan. Stora och relativt klumpiga jämfört med epicsen. Men plus för att de är lätta att få på, å ännu enklare att få av. Å så är de snyggast... :p

Hej!
Jag köpte ett par old mac`s i somras men jag skulle inte rekommendera dom för jag tyckte att dom inte var bra så jag skickade tillbaka dom. Dom kändes klumpiga och hästen kändes inte smidig när man red i skogen och det lät som om min häst hade gummistövlar på sig dessutom blev de slitna redan efter ett par gånger jag använt dom och de skavde i karleden där remmarna som håller fast skon sitter.

Jag köpte såna, men problemet var att när min häst var nyverkad och hade ganska små hovar (nästan en tappsko i veckan i 3 månader) så var den största storleken för liten.

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
923
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
459
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?