Oregano
Trådstartare
Jag håller med. Jag gillar inte heller att ringa, ffa inte till nya personer. Nu känner jag de flesta jag behöver kontakta, så det är inget problem så.Håller med i det du skriver, om att folk är olika och alla behövs.
Men just texten ovan håller jag inte med om! Möjligtvis om du hade skrivit att DU tyckte det var mer effektivt att ringaJag är en person som har väldigt svårt att prata i telefon, både att jag tycker det är jobbigt och att jag har svårt att komma ihåg det som sas. För mig är det mycket mer effektivt att maila eller på annat sätt kommunicera i skrift. Så snälla, uttryck inte åsikter som sanningar.
Hade en kollega på mitt förra jobb som var hemsk med det, jag kunde skicka mail där jag bad hen att maila tillbaka och inte ringa, fem minuter senare ringde hen... Med anledningen att ”det är lättare”... Varför ska den personens behov av att ringa trumfa mitt behov av att INTE ringa?
Jag tycker det är beroende på situation vad som är mest effektivt. Behöver jag ha svar på en enkel fråga som inte är akut, jag mailar en kort fråga och går vidare med andra uppgifter. Behöver jag ha svar ganska omgående använder jag chatten. Behöver jag diskutera något så ringer jag, då är chatt och mail för långsamt.