Olika åsikter angående insläpp och fodring

Sv: Olika åsikter angående insläpp och fodring

Så länge hästarna mår bra ser jag inget problem i det hela.
Men de ska absolut inte bli glömmas bort eller något liknande, om det hänt en gång är det ju inte ett så stort problem, alla kan vi göra misstag.!!
Ta upp det på stallmötet ??!!

En nyfiken fråga.. Varför har man en sådan häst inackorderad? Låter som en respektlös och ouppfostrad häst i mina öron. En sådan skulle inte jag vilja hantera om den stod i samma stall som mig. En häst som går över människor är ju direkt farlig. Och vad innebär " väldigt hästkunnig "? Kunna slå hårt? Eller gör inte hästen så om den leds på höger sida?

Var har jag skrivit att hästen är inackorderad?
Nej hon går inte över folk om man vet hur man ska hantera henne, en enmanshäst och nej hon är inte ouppfostrad men hon är väldigt rädd för vissa saker.
Vaddå slå hårt?Vet inte vad du svamlar om men mycket hästkunnig menar jag någon som aldrig blir rädd och som kan hitta alternativa lösningar och behålla sitt lugn.

Jag antog det eftersom tråden handlar om rutiner i kollektivstall.
Ja, om jag skulle leda en häst som blev rädd och gick över mig ser jag ingen annan utväg än att mota bort hästen med ett visst mått våld. Den kan ju skada någon allvarligt. Nu känner ju inte jag din häst, och har du fulla ansvaret för den så kommer ju ingen till skada. Utgick från att du hade hästen inackorderad. Mitt fel, ber om ursäkt. :)

Jag svarar alla i samma inlägg.

Ingen häst i vårt stall är svårhanterlig, speciellt inte min. Hon är världens snällaste så det är inga problem.

Visst kan även de med stor hästkunnighet slarva men de kan iallafall se om något är fel. En som inte känner hästarna vet ju tex att om min häst inte äter med STOR aptit så är det något fel med henne.
Jag kräver absolut inte att någon ska visitera min häst vid insläpp utan kolla hur hon ser ut när hon springer in och se att hon är som hon brukar.

Vi hade stallmöte men alla delar tyvärr inte min uppfattning!

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 931
Senast: corzette
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 106
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 930
Senast: Oknytt
·
Gnägg Hej! Min motivation går verkligen bara neråt med att gå till stallet där min lån ponny står. Tror hon stått i en vecka nu även fast jag... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka