olika bett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Canoó
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 672
C

Canoó

Har ridit min häst med ett rakt bett och det har funkat bra ända fram tills nu. Han blev ett monster helt enkelt. Bytte då till ett 3-delat och han funkar bra igen.

Jag funderar på att köpa fler bett att kunna variera mellan. Har bara ett rakt och ett 3 delat. Har inte behövt något annat.

Har ni några bra erfarenheter att dela med er av när det gäller olika slags bett?
Funderar på att köpa ett 2 delat och ett ned nå koppar ringar.

Sv: olika bett

Vi varierar våra hästar på rakt, tvådelat, tredelat och hackamore.
Unghästen går ibland även på ett sk kulbett.

Detta för att ge många olika punkter i munnen så att inte samma bett ligger och skaver på samma ställe hela tiden.
Och unghästen biter sig gärna lite fast och blir stark periodvis så det är skönt att ha olika bett som åtminstone ger honom en funderare.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 277
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling... 2
Svar
21
· Visningar
1 237
Senast: Linda_A
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 341
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka