Olika sorters hackamore

MoonFlight

Trådstartare
Jag vet att det finns olika sorters hackamore och har själv ett i "tysk" variant. Men jag undrar vad de olika sorterna heter och vill gärna ha bilder på dom. Har sökt på Google men får inte fram nå riktigt svar på skillnaden mellan dom.
Den skillnaden som man ser är ju all skaklarna är olika långa och med det blir ju hävstångseffekten olika men finns det mer skillnader??

Vill gärna ha bild som sagt och mer fakta om dom så om det är någon som vet skulle jag bli glad för denna faktan!!

Sv: Olika sorters hackamore

det vanliga med korta skänklar är det som kallas "ponnyhackamore" eftersom man får tävla ponny på det (i hoppning). bild finns i TR.

Det finns jue ett som har typ spänne o så på nosryggen, o ett som är helt oställbart typ.

de me spänne på nosryggen är ponnyhackamore, och det andra är antagligen ett tyskt(har längre skänklar)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 382
Senast: Görel
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
777
Senast: Lillefrun
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: Fiorano
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera... 2
Svar
24
· Visningar
2 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka