• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Ivy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 3 116
svar till:

Om man kollar vad det är för typ av fett i tex korn

nettan svarar: vad sa du att du sa sa du???
fett i korn??kornets halt av högvärdigt protein är lågt,halten av lysin lågt,FETTHALTEN ÄR TÄMLIGEN LÅG!!
inslag av fibrer är lägre än havrens. :confused:

Jag vet inte hur mycket fett det är i majsen som man köper hos lantmännen, men jag kan tänka mig att det kanske inte är så mycket pga att det är "majsflingor" och då antar jag att oljan är taget ur dom före...
Är det nån som har koll på hur mycket fett(vill gärna veta om det är nå spårämnen, vitaminer eller nått sånt) som majsflingorna innehåller?.
I min lista står det bara Mj 13,9, Smbrp 63g, Ca 0,4g, P 3,1g, Mg 1,3g). Är det någon som har nå andra siffror än dessa?
Om man köper majsolja så är det 100% fett...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag fick tips om att testa olja till häst för att underlätta med hullet. Jag började med 1/4 dl rapsolja och ökade till 1 dl/dag. Men... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 612
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 381
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 136
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Min äldre häst har svårt att hålla hullet. Veterinären rekommenderade att jag skulle ge olja. Vad för olja ska jag ge för hullet... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
3 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka