olycka! cairn terrier!

KungTulle

Trådstartare
En bekant till oss ligger på sjukhuset med bla brutet bäcken (trillade ner fr höskullen), fick reda på det i dag. INGEN kan/vill ta hand om hans lilla hund tills han kommer hem. Det är en Carin Terrier.

Ska vi passa hunden tycker ni?

Nu verkar det som om hunden ska avlivas. Vi har blivit tillfrågade att ha den, men vi kan ej ha hund inomhus (allergisk husse!). Det e ok tydligen att ha jycken ute i en box i stallet enligt ägaren tex med en värmelampa om den fryser.Den är jättevan att vara i stall och med hästar.

Någon som vet ngt om dessa terriers? Jag vet bara att den e liten och som en gråraggig "mopp". Lynne....etc.

Själv skulle jag nog kunna ta hand om hunden, (e jättehundvan) men husse e tveksam.

Råd!

/Kung Tulle
 
Ge husse en rejäl spruta mot allergin och ta hem hunden. Det är ju bara under en begränsad period.
Cairn är ena fräna hundar. De har lite attityd, men är ändå vänliga och relativt villiga att vara till lags.
 
Hmmm. problemet är att OM han blir mer allergisk kanske vi måste göra oss av med ALLA djuren här på gården och då skulle jag DÖ! Nu har vi massor av djur ute i stallet samt sköldpaddor inne.

/Kung Tulle
 
Vad är det för vekling du hittat? :p

Att ha hunden i stallet anser jag inte vara en bra lösning, men är det sista utvägen så kanske....
Nackdelen är att den kan bli helt oregelrig och få en mängd stressbeteenden.
Kan den inte få bo i köket eller liknande?

Hur yttrar sig din sambos allergi?
Vem säger att ni måste göra er av med djuren om han blir mer allergisk?
Min fd sambo är gräsligt allergisk mot katter och måttligt mot hundar. Hans allergi höll vi i schack med sprutor, tabletter och astmaspray. Läkaren var helt övertygad om att han skulle dö knall och fall en dag, men han lever ännu.
Sprutan tar bort den värsta allergin. Undrar om det inte är en cortisonspruta?
Kan sambon stå ut med lite snuva eller liknande borde det gå bra. Cairn är dessutom en trimras och fäller inte på samma vis som många andra hundar.
 
Det har ordnat sig! En släkting till "olycksfåglen" har förbarmat sig och tar hand om hunden så länge det behövs!

Dessutom har han lyckats hitta en tränare som tar sig an hans två galopphästar! Tack och lov! För han kan nog inte rida på minst ett halvår enligt läkarna!

/Kung Tulle
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp