Hund och orm bet hund.....

Sv: Hund och orm bet hund.....

Ja fast i bildkällan skriver ju dottern att hennes pappa (inte hennes morfar) var ute med hunden, därav min förvirring. :)
 
Sv: Hund och orm bet hund.....

Nej jag delar inte hunden med mina föräldrar, eller hur man ska säga! Det är hela familjens hund, alla generationer! Just nu var det mina föräldrar som hade hunden! Och jag tänker inte rabbla upp vad jag jobbar med eller hur jag jobbar, jag är vet, som jag skrev tidigare, och tar emot smådjur såsom gnagare, katter, kaniner, reptiler mm! Hundfallen är det christoffer som tar emot! Ja min dotter skrev tidigare, och kommer inte göra det mer då hon öppnat ett eget buke-konto!

Så DV har anställt en vet som inte jobbar jourer o som bara tar exotiska sällskapsdjur?
PL
 
Sv: Hund och orm bet hund.....

Jag tycker inte alls det är förvirrande. Det är väl ganska klart hur det ligger till. I verkligheten då alltså...;)
kl
Rätt fult att utge sig för att vara vet, eller något annat som inte är sant.
 
Sv: Hund och orm bet hund.....

att påstå att alla blodprover är normala efter ett ombett...

omgiftet är som choklad för hunde eller lök. det stannar kvar i kroppen och skadar ju njurar och lever ffa...

tänka tt alla trådar av ts bli så konstiga....och det sägs konstiga saker som en vet borde veta...
 
Sv: Hund och orm bet hund.....

Ja visst är det intressant, speciellt eftersom språkbruket är detsamma o inte indikerar en kvinna på 40 år, sissådar, eller har någon akademisk utbildning öht.
 
Sv: Hund och orm bet hund.....

Men visst kan blodprover vara normala efter ett ormbett. Lever o njurskador drabbar bara en mindre det av hundarna o kommer senare. Tidigt letar man mest efter tecken på dehydrering.
PL
 
Sv: Hund och orm bet hund.....

Precis, det känns på ett sätt viktigare att följa upp med blodprov senare.
 
Sv: Hund och orm bet hund.....

Hur känner du som veterinär för att ge lugnande vid ormbett?
Borde man inte stabiliserat ev chock av det innan man fixade hundbettet?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
572
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 564
L
  • Artikel
Dagbok Som några nog vet så dog våran hund B i höstas 💔 Och hon var min bästavän och den som jag tyckte MEST om och var som mest nära i hela...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 897
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp