Bukefalos 28 år!

om aspergers syndrom

Sv: om aspergers syndrom

Det där stämmer gudskelov inte alls för skulle inte jag haft humor (och djuren också) skulle jag varit ihjälslagen-mosad för många år sen. Retas och skoja med tjur, kossa eller häst tja det bör man inte göra ostraffat enligt många men djuren har samma humor som mig, rå men hjärtlig utan att gå till överdrift. :)
 
Sv: om aspergers syndrom

Det är väldigt synd att det subtila inte tas fram, många Aspies klarar inte dubbelbottnade historier eller skämt för dom ser inte nåt rolict i dom alls. Jag fixar dom skämten och jag kan vara rå men hjärtlig men bara mot sådana jag känner väl eller i situationer där okvädningsorden haglar fast jag aldrig träffat folket förr. Allt beror på situationen men att försöka vara rolig här på buke bland alla inkompetenta navelskådande bitterf*ttor är lika dödfött som att leta mask i Sahara. :devil: :p
 
Sv: om aspergers syndrom

Det jag förstått i diskussioner jag hört om gärningsmannen är att han var i många fall ganska initiativlös i sin asperger och att försvaret invände att hans brist på initiativ och oförmåga att planera skulle gjort det svårt för honom att stycka och förflytta kroppen. Tror försvaret även försökte sig på en förklaring där hans Aspergers påverkade hans sociala interaktioner till den milda grad att han inte skulle klarat av att ljuga för polisen i förhören.

Precis så.
Det är mannens kombinerade personlighet och inte diagnosen på ett papper som avses.
 
Sv: om aspergers syndrom

Jag hörde en specialpedagog säga att personer med asperger saknar empati ........ :arghh:

:banghead: Den mänskan skulle träffa mig! Jag har fått veta att jag har för mycket empati istället. Hur nu det ens är möjligt.

Jag fick höra från en psykolog att jag kanske är särbegåvad och inte aspie. Varför? För aspies "kan inte vara kreativa". Tyvärr fick jag aldrig någon respons när jag påpekade att jag inte är smart nog för att vara särbegåvad heller ;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
31 825
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag har (tyvärr) läst kvällstidningarna idag. I Expressen säger en av medlemmarna i t.A.t.U att hon inte vill se sin son vara gay...
2
Svar
30
· Visningar
3 388
Gravid - 1år Ni som läste aftonblaskan igår såg säkert detta, gävleborg vill ta bort lustgasen vid förlossningar. Utav miljö- och arbetsmiljöskäl och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 032
Senast: Brandgul
·
G
Övr. Hund Jag vet vad ni tänker. "Åh, nej, inte ännu en tråd om kamphundar!". Nu är det inte dessa kamphundsrasers vara eller icke vara som jag...
2
Svar
37
· Visningar
3 756
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp