om att anmäla

skogsflicka

Trådstartare
Jag tycker det är konstigt, jag har flera gånger ringt och gjort en anmälan på en djuraffär här där jag bor.

Sist jag var in där hade han sju halvvuxna kaniner i en 50x100 bur. Sju stycken, de fanns ju för sjutton ingen plats över.

Tidigare har jag ringt in och gjort en anmälan angående en chinchilla som bodde tillsammans med två marsvin i en mycket mycket liten bur.

Osv osv.....

Vad händer egentligen då man gjort en anmälan?, de säger alltid att de kollar upp det man gjort anmälan om. Och sist frågade han även vad jag tyckte om djurhållningen och om gubben bättrat sig osv. Jag tycker inget förändras, djuren verkar inte få det bättre utan det fortsätter som vanligt.

Spelar det egentligen någon roll om jag anmäler eller inte? Tar de min anmälan på allvar, och verkligen kollar upp eller säger de bara så?

:(
 
Vänd dig till pressen.
Saker och ting har en tendens att
hända när media blir inblandat.
 
dom MÅSTE åka runt och kolla ALLA anmälningar dom får in så d har nog blivit gjort. sen vad som händer efteråt är en helt annan sak. det kan ta tid, kanske fick affären en varning.
men gå du till pressen sånt brukar funka och tidningar e glada över alla olika nyheter d kan få....
 
Hej!

Ge dig inte!! Ring igen o igen!
Prata med andra o se till att de oxå anmäler!
Ring tidning o allt för o se till att någonting händer!

Bra jobbat!
Synd bara att de ska behövas.... /C
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 393
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 188
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 673
Senast: Lhas
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 094
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp