Bukefalos 28 år!

Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Jag skulle åka tillbaka till tiden då pappa levde, och tillbringa några timmar med att prata med honom. Sedan skulle vi tillsammans åka och hälsa på mina farföräldrar som dog innan jag föddes men som så gärna ville ha barnbarn, och till sist skulle vi turista omkring lite i tiden, både framåt och bakåt. Nyfiken som jag är skulle jag nog ta reda på mer än vad som egentligen är nyttigt. Naturligtvis skulle jag se till att fixa några börsklipp också ;). Till sist skulle jag säga hejdå till pappa på riktigt, som jag aldrig riktigt hann med.
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Jag hade åkt tillbaka till den dagen jag skadade mig så allvarligt och övertygat mig själv om att stanna i sängen den dagen. Tänk vad annorlunda mitt liv hade blivit då.
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Finns så mycket att se i historien, allt från dinosaurier till riddare och varför inte en konsert med en favoritartist, det hinner jag nog inte på en dag.

Framtiden är jag riktigt nyfiken på, hur ska det gå för mänskligheten? Kommer vi att ha chip i våra hjärnor och leva i flera hundra år? Reser vi ut i rymden? Hittar vi liv på nån annan planet? Fast tänk om allt går åt skogen, då är det nog skönast att inte veta.

Så det riktiga svaret blir nog en riktigt fin dag, som den här, innan favorithästen blev halt och barnet kom. Att ge sig ut på en tölt-tur som bara får en att le, det saknar jag väldigt mycket. Men visst saknar jag mormor väldigt mycket också, och vad kul det hade varit att träffa henne när hon var ung!
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Gud vilka underbara och härliga svar! Det är ju fantastiskt vad mycket det finns att se och uppleva. Jag hade nog själv velat uppleva dinosaurierna, investera i några aktier och tagit kål på en och annan diktator/härskare så att världen hade sett finare ut idag.
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Kl

Kom på en sak till, hade velat vara med för 24 år sen när min häst var föl på Island.
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Jag hade åkt fram tills på lördag, kollat vilka siffror som vann Eurolotteriet och spelat på lotto när jag kom tillbaka.
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Jag hade åkt fram tills på lördag, kollat vilka siffror som vann Eurolotteriet och spelat på lotto när jag kom tillbaka.

Smart :D Då bygger jag en maskin nu så kan vi dela på det ;)
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Och så hade jag velat stå bredvid Hiram Bingham när Machu Picchu upptäcktes.

Och jag hade kunnat tänka mig att stå bredvid någon av medlemmarna i de två familjerna som bodde där när Bingham kom dit :D
 

Liknande trådar

Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
288
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Vi är på jakt efter ett gemensamt sparkonto med bra ränta. De flesta konton verkar vara gå att vara en person som har tillgång, vi vill...
2
Svar
20
· Visningar
1 168
Senast: Clabbe
·
Juridik & Ekonomi Person A har avlidit och några år innan han avled skrev han ett testamente. De ekonomiska tillgångarna skulle fördelas på 10 personer. 8...
Svar
5
· Visningar
923
Samhälle Som alltid spiller på sig i sin reklamkampanj. Borde man inte framställa en mormor som en tillgång istället?
Svar
10
· Visningar
788
Senast: Aja_baja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp