Om du skulle köpa ny hundBIL?

Oh no, inte fler saker som måste kostas på nu... :crazy:
Borde räcka med att ta bort säkringen eller något? (Jag kan inget om bilar men det låter som en rimlig lösning.) Sätesvärmare klarar man sig onekligen utan :).
Det är ju inte bara en själv det handlar om, jag fasar för om det hade börjat brinna antingen när hundarna satt ensamma i bilen eller vid körning. Inte lätt att evakuera sju hundar ur en brinnande bil på motorvägen typ...
 
Ni har ju redan svarat mina svar :D

En Land Rover Evoque om jag vinner på lotto, annars en XC70.

Ibland önskar jag att jag hade en typ Caddy, just för platsen, men så mycket tid som jag spenderar i bilen så är komforten viktig!

Range Rover Evoque 2,0 D recenserades i DN för någon vecka sedan och den lät faktiskt inte alls dum. Rymlig, bekväm, 180hk, 4WD och ändå bara en förbrukning på 0,51 vid blandad körning.
 
Jag håller med @Snurrfian, mitt enda bekymmer med skåp på pickis är höjden för hundarna då mina hundar är tunga att lyfta.

Min bästa (hund)bil hittills är min Renault Megane. Lika stort bagageutrymme som en V70 så jag hade en fullstor MIM där bak. Sörjer fortfarande att jag var tvungen att sälja den.
 
Jag skulle ha en Ford Focus igen - jag trivdes så med min Ford som hundbil :)
Superkör att köra långt med, vetttig bensinförbrukning och rejält lastutrymme som rymmer minst 6 heeler :p
 
Senast ändrad:
Jag ska snart köpa en ny bil, hoppas jag.
För stunden tittar jag mycket åt Ford Focus, för den har jag fått för mig att är bra :p
Hade jag vunnit på Lotto så skulle jag köpt mig någon ny BMW. Har sett flera i området där jag jobbar och de får mig alltid att tänka "vill ha!".

Vilken jag ser som "den perfekta hundbilen" vet jag inte egentligen.. Jag vill ha en snygg och lite tuffare bil (typ nyare BMW, men älskar sportbilar i stil med Lamborghini och Pagani, de är dock värdelösa hundbilar :D ). Samtidigt måste den ju ha ett stort och bra bagageutrymme där det går att få plats med en stor och säker hundbur. Jag vill ha en bensinsnål bil men stark motor, bryr mig inte om baksäten, gillar bakhjulsdrift... Jag önskar att jag kunnat gilla skåpbilar eller Volvos, men alltså, nej. Bara nej.

Vi hade en Ford focus innan vi bytte till en ny v40 i höstas, vad vi inte visste då var att vi skulle köpa en till hund :D den var betydligt större i bagaget. Bra hundbil!
 
Vi hade en Ford focus innan vi bytte till en ny v40 i höstas, vad vi inte visste då var att vi skulle köpa en till hund :D den var betydligt större i bagaget. Bra hundbil!
Får du plats med båda i v40ins bagage? Jag har tryckt in en labbe o min eurasier, men man kan lätt säga att det inte fanns mycket plats över :p
Nu tog iofs eurasiern upp mer plats än labben trots att labben är större, men han rulla ihop sig till en liten boll istället.
 
Just nu har vi en Renault Scenic som hund- och skrotbil. Den är ganska hemsk på ganska många sätt, men hundarna ÄLSKAR den.

Bra saker:
Den är väldigt möblerbar
Jag behöver inte vara det minsta rädd om den
Den har överraskande bekvämt förarsäte
Den tar sig från punkt A till punkt B utan större protester
Det får plats typ hur mycket som helst i bilen
Den är ljusgrön :rofl:

Dåliga saker:
Allt annat

(Inte min bil/d men you get the point)
Renault%20Scenic%20(2).jpg
 
Får du plats med båda i v40ins bagage? Jag har tryckt in en labbe o min eurasier, men man kan lätt säga att det inte fanns mycket plats över :p
Nu tog iofs eurasiern upp mer plats än labben trots att labben är större, men han rulla ihop sig till en liten boll istället.

Japp! Rottisen sitter alltid upp av någon anledning och har alltid gjort, valpen som är 6 mån har legat ner sen start :) bra kombo! :D
 
Hade en ford Explorer innan, den var asbra!. Tyvärr snittade den på 1,1 liter milen så den var inte ekonomisk för fem jäkla ören. Nu har jag v70, men hade jag kunnat välja hade jag köpt en BMW x5 eller uppgrdera till en xc70 iaf. Gubben fick nytt jobb igår så vi är lite inne att köpa ny bil, vi har bara inte diskuterat färdigt om det är jag som ska köpa en fin bil och han ta över v70in eller om jag behåller v70in och han köper bekväm "jobbebil". Svårt det här det sak ju få plats med två ( en nu + en till snart förhoppningsvis) 35+ kilos jyckar men ändå ha lite plats över till allt annat som behöver med..
 
Jag har min älskade Audi A3a just nu och den fungerar perfekt för lillvovven i specialtillverkad bur bak. Älskar att köra bilen, den är verkligen underbar, vill aldrig gå ifrån den - meeen den dagen det blir en till hund blir det nog en annan bil:)
 
Jag är jättenöjd med min Caddy Maxi som hundbil :up: ! Får plats med alla hundar och massa packning :D !

Skulle jag byta hundbil så skulle jag nog kunna tänka mig en Transporter eller nått i den storleken :)
 
Har en Ford focus C-Max just nu och @Red_Chili, det finns en anledning till uttrycket "Ingen ford på min gård"..! Impulsköpte bilen i somras när min Clio rasade.Clion var iofs sämre än forden men läängtar efter att byta bort denna! C-Maxen är ju även kanske den osexigaste bilen som finns. Det enda som är bra med den att den har världens största vindruta! :D Men tyvärr är den hög och lätt så i den skånska blåsten får man hålla i sig som fan för att inte åka av vägen.
Annars är den platsig, bullrig, trött och allmänt otrevlig.

Nästa bil blir en V70, helst diesel då jag kör ca 4000mil/år. Eventuellt en V50 diesel, men har hört att de ofta har strul med växellådorna. Och med min bilhistoria så skulle växellådan gå direkt för mig.. Hade jag vunnit på lotto så blir det en nyare V70 diesel :D
 
Har en Ford focus C-Max just nu och @Red_Chili, det finns en anledning till uttrycket "Ingen ford på min gård"..! Impulsköpte bilen i somras när min Clio rasade.Clion var iofs sämre än forden men läängtar efter att byta bort denna! C-Maxen är ju även kanske den osexigaste bilen som finns. Det enda som är bra med den att den har världens största vindruta! :D Men tyvärr är den hög och lätt så i den skånska blåsten får man hålla i sig som fan för att inte åka av vägen.
Annars är den platsig, bullrig, trött och allmänt otrevlig.

Nästa bil blir en V70, helst diesel då jag kör ca 4000mil/år. Eventuellt en V50 diesel, men har hört att de ofta har strul med växellådorna. Och med min bilhistoria så skulle växellådan gå direkt för mig.. Hade jag vunnit på lotto så blir det en nyare V70 diesel :D
Dessutom har ju v70in större bagage än v50in så jag hade satsat på 70in alla dagar i veckan :)
 
Skulle jag få drömma stort och brett skulle jag gärna ha en Land Rover , dock rinner väl bensinen rakt igenom dem jäklarna:D Eller en nyare modell av våran nuvarande bil hade inte heller suttit fel!

Men ja, annars så har jag faktiskt min drömbil, en volvo XC70, liiite dyr att åka i men bagaget och komforten är underbar:love:
 
Jag ska snart köpa en ny bil, hoppas jag.
För stunden tittar jag mycket åt Ford Focus, för den har jag fått för mig att är bra :p
Hade jag vunnit på Lotto så skulle jag köpt mig någon ny BMW. Har sett flera i området där jag jobbar och de får mig alltid att tänka "vill ha!".

Vilken jag ser som "den perfekta hundbilen" vet jag inte egentligen.. Jag vill ha en snygg och lite tuffare bil (typ nyare BMW, men älskar sportbilar i stil med Lamborghini och Pagani, de är dock värdelösa hundbilar :D ). Samtidigt måste den ju ha ett stort och bra bagageutrymme där det går att få plats med en stor och säker hundbur. Jag vill ha en bensinsnål bil men stark motor, bryr mig inte om baksäten, gillar bakhjulsdrift... Jag önskar att jag kunnat gilla skåpbilar eller Volvos, men alltså, nej. Bara nej.

Jag gillar inte heller skåpbilar, men valet föll ändå på en Caddy när jag bytte bil i somras. Jag kunde helt enkelt förneka att hundarna skulle åka så mycket bättre i en sådan än i vilken kombi som helst. Min gamling kan stå och ligga fullt utsträckt. Skönt för hans trasiga rygg. Klimatet i skåpet är dessutom så mycket bättre än i ett kombiutrymme. Så, min fåfänga fick helt enkelt vika sig även om det var tufft. Nu älskar jag min Caddy och tänker aldrig ha kombi igen.
 
Äh, man vänjer sig vid även en Caddy 02a. Jag kör min 5000 mil om året, trots obefintlig stereo och en aning opålitlig höger vindrutetorkare. Fasar dock för sommarsäsongen nu, eftersom sätesvärmaren verkar ha bestämt sig för att steka mig när jag kör. Vem vet, kanske gör jag slag i saken och byter upp mig till en Transporter...
Här räcker det inte med 5000 mil om året, tjänstebilen jag hämtade för knappt ett år sedan har snart rullat 6500 mil...Och har man haft komforten så vill man inte byta bort den ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Är i tagen att skaffa en VW Caddy och ha den som andra bil och hundbil. Är nyfiken på hur ni som har Caddy eller liknande modeller har...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Det ständiga dilemmat i mitt liv; att få plats med alla hundar i bilen. Vad har ni för bilar? Vad har ni för hundar? Hur har ni inrett...
2
Svar
26
· Visningar
2 795
Senast: bollen__
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 120
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp