Bukefalos 28 år!

Om hunden välter oväntat besök

Meningen var att dörren ska gå så pass trögt att öppna att ett litet barn inte kan öppna.

Man skulle även kunna sätta dit en vanlig låskedja, sån som man bara kan öppna dörren någon centimeter. Man måste rycka rätt hårt för att en sån kedja ska gå sönder och dörren öppnas. Vill man inte borra i dörr o karm kan man skruva i en krok vid sidan om dörrkarmen och ha en kedja som man lägger runt dörrhandtaget istället.
 
Nej, det gör ju inte det... Har en sån i trappen. Men det ska finnas helt "skruvfria" modeller också, iofs snordyra men det får det vara värt.

Vi har en spänngrind ifrån biltema. Helt skruvfri och gör inga märken. Kostar 299 kr så dyr är den inte. Eventuellt plus 49,90 för förlängningsdel om dörren är bredare än 82 cm vilket jag gissar att den är.
 
Vi har en spänngrind ifrån biltema. Helt skruvfri och gör inga märken. Kostar 299 kr så dyr är den inte. Eventuellt plus 49,90 för förlängningsdel om dörren är bredare än 82 cm vilket jag gissar att den är.
Dem har vi också. Enkla att montera och väl värda sitt pris.
 
Själv funderar jag på att skaffa en grind att ha hos mamma efter att ha varit där på middag ikväll och en granne kom förbi med sin hund vid fötterna och knackade och öppnade dörren utan att vänta på svar. Mina hundar blev inte glada trots att en av dem känner grannens hund sen tidigare. Revir är revir och där kliver man inte in hur som helst. Strikt ansvar gäller som sagt och man får helt enkelt anpassa sig till att folk inte tänker längre än näsan räcker(vår bil stod på infarten och att vi har hund är ingen nyhet).
Sjukt otrevligt!
 
Vi har sidorna till en spjälsäng som vi fått gratis/bytt till oss när vi behöver dela av tillfälligt hemma.
 
Men va? Helt sjukt med folk som går in på tomt och i hus sådär!
Jag hade först och främst blivit skogstokig på människorna som kommer in (oavsett ålder) samt på grannarna. Sen hade jag nog sett till så att de inte kan komma in. Kan ni skaffa grind in till tomten? Kedja vid dörren låter ju bra!
 
Men va? Helt sjukt med folk som går in på tomt och i hus sådär!
Jag hade först och främst blivit skogstokig på människorna som kommer in (oavsett ålder) samt på grannarna. Sen hade jag nog sett till så att de inte kan komma in. Kan ni skaffa grind in till tomten? Kedja vid dörren låter ju bra!

Grind är möjligt men inte i en handvändning, men det är helt klart nåt att tänka på. Vi har som en gång mellan hus och garage som skulle gå att stänga av, men då måste man ju "platsbygga" grind och staket. I och för sig går det ju att sätta upp kompostgaller provisoriskt där och se om det gör någon nytta.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en äldre blandrashund från Ungern, han fyller 10 år i september. När han kom till mig som 1 åring så var han väldigt rädd...
Svar
7
· Visningar
1 512
Senast: tanten
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 671
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 021
Senast: Fraegd
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
4 868
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp