P
pyttelyttan1
Vår ponny verkades för snart en vecka sedan (hon går barfota) och det brukar aldrig vara några problem. Denna gången blev hon dock sååå ömfotad fram att hon inte ville stå på ena hoven och haltade illa på den andra. Bara i stallgången - inte i ridhuset och ute på mjukt underlag.
Antar att hovslagaren tog lite för mkt någonstans...
Min fråga är nu - hur länge brukar de vara ömma i fötterna efter en verkning? Hon har ju aldrig varit det förut, men det kom direkt efter att han var klar så det måste ha med det att göra.
Ska till vet. nästa vecka pga av en annan hälta (bak) som nog är bra nu (sista kollen förhoppningsvis) och då vill jag ju inte att hon ska halta fram.... fast hon är lite bättre nu, men inte helt bra.
Antar att hovslagaren tog lite för mkt någonstans...
Min fråga är nu - hur länge brukar de vara ömma i fötterna efter en verkning? Hon har ju aldrig varit det förut, men det kom direkt efter att han var klar så det måste ha med det att göra.
Ska till vet. nästa vecka pga av en annan hälta (bak) som nog är bra nu (sista kollen förhoppningsvis) och då vill jag ju inte att hon ska halta fram.... fast hon är lite bättre nu, men inte helt bra.
Senast ändrad av en moderator: