Om inloggningsproblem (flyttat från gamla forumet)

Försöker nedan beskriva hur man skall göra om man har problem med att logga in.

En anledning till problem kan vara att gamla cookies inte fungerar som de skall. Prova att rensa bort gamla cookies. Kontrollera även att du tillåter cookies i din webbläsare, detta är standard så om ingen ändrat detta bör det fungera.

Följande instruktioner gäller för inloggning på forumet, nya snacksidan, hästlänkar m.m.
Observera att det finns två ställen att logga in på, den ena på forumet, den loggar endast in dig på forumet. För att logga in på övriga funktioner utom annonser, kan du exempelvis gå till nyhetssidan. Du loggar in med samma användarnamn och lösen som du har på forumet.

Användarkonton och förändringar av användarkonton sker på nedastående sida:
Forumets användarsida

1. Börja med att försöka skapa ett användarkonto, om du får ett felmeddelande om att det redan finns ett användarkonto på den e-postadressen går du till punkt 2. Annars är det bara vänta på e-post med lösenord, det bör komma inom några minuter, ibland kan det ta lite längre tid, kommer inget har du troligen angett en felaktig e-postadress. Börja då om med punkt 1.

2. Försök komma ihåg vilket användarnamn du angav när du skapade ett konto, ange det på ovanstående sidas glömt lösenordsfunktion på inloggningssidan. Kommer du inte ihåg användanamnet kan du i stället ange e-postadressen.
Inom några minuter bör du få ett temporärt lösenord.

3. Logga in med detta temporära lösenord på ovanstående sida. Gå sedan till Kontrollpanelen(Användarsidan) och byt lösenord till något annat som kanske dessutom är lättare att komma ihåg.

4. Om du gått igenom ovanstående steg men inte lyckats, kan du om du vill i stället skapa ett helt nytt konto med en ny e-postadress.
Om du är missnöjd med ditt användarnamn och vill ha ett annat till den e-postadressen du har, är det enklast om du skickar ett privatmeddelande till mig och ber mig plocka bort användarkontot, ange gärna skäl till varför.

Jag kan inte skapa konton till dig, detta skall du göra själv för att det skall kunna fungera på rätt sätt med e-post och lösenord.

Jag hoppas dessa tips kan vara till hjälp.
 
Det här med inloggningen, det är inte alltid det funkar eller rättare sagt det kluddar varje gång jag är härinne. Antingen så går det inte att logga in eller så när man har loggat in så loggas man ut efter ett tag igen. Mycket irriterande!! :mad: Detta tycker jag att ni borde fixa! MVH Emma
 
Kontrollera, datum, klocka på din dator. Står de fel kan det hända att du loggas ut direkt efter att du loggat in.
 
Jag har rätt datum och tid, men det händer även mig då och då. Senast igår vill jag minnas.
 
Hej hej!
Det står att jag måste vara inloggad för att lägga in annons.
Men det är jag ju..
Hur ska jag göra för att skriva en annons..? :confused:
 
ditt "forumkonto" och anonnskonto är 2 skilda saker.
Alltså måste du ha 2 konton, ett separat anonskonto.
 
Jag har då inte ens fått den här länken som jag ska få skcikat till men e.post jag angav och det var nu ca tre dagar sen... hmmm konstigt :confused:
 
det är samma för mig,började tro att jag råkat tagit bort länken av misstag..men det är väl bara att vänta och se!! :bump:
 
problem med annonssidan

Jag har ett användarkonto, men har glömt lösenordet... :o
Har klickat flera gånger att få ett nytt skickat till mailen, men har aldrig fått något :mad:
Har även mailat Gunnar två gånger, utan svar.
Är i stort behov av att komma in där nu, vad ska jag göra???
Vill helst inte skapa nån ny, då måste jag skapa ny mail och allting och det känns onödigt.
mailen är pajasso76@hotmail.com
 
Jag har helt plötsligt fått inloggningstrubbel - och jag har vart här länge (är väl måndansare eller nåt). Det brukar aldrig strula, men de senaste dagarna har det hänt flera gånger att jag loggar in, för att sedan helt plötsligt vara utloggad när jag går in på ett forum. Kan ha haft Buke öppet i ett fönster i flera timmar, vart inloggad och gått in och skrivit då och då. Sen är jag helt plötsligt utloggad (har haft Buke-fönstret öppet i ca 12 timmar idag, inloggad hela tiden utan problem) och så vips när jag skulle skriva nu så vart jag utloggad. Och loggar jag in igen så blir jag utloggad direkt när jag går in på ett forum (t ex dressyr eller datorer som jag testat precis nu).
Har ju använt den här datorn mycket utan problem, det här har dykt upp då och då de senaste dagarna. Har inte gjort några förändringar på datorn...

Hjälp???

Mvh Cissiny
 
Hej!
Ja, nog är det irreterande att försöka logga in och vad händer...felaktig inloggning! Men det är ju rätt. Går jag till "inloggningsproblem" kommer jag in och även någon enstaka gång när jag försöker fungerar det. Varför skall det vara så svårt? Varför vara medlem när det ändå inte går att logga in och försöka delta i olika frågor!?
Anlisu
 
Jag skaffade ett nytt konto, men jag fick inget lösenord! :mad: Fösökte på Glömt lösenord flera gånger, inget fortfarande. Angav rätt mail och allting, helt säker. Mailade då dig, men fick inget svar.

Mailen: understreckett@hotmail.com
 
Du kanske har ett övernitiskt spam-filter som ser till att mail från bukefalos inte kommer fram till dig.

Du har väl provat att skapa om kontot, om systemet inte klagar på att mailadressen redan finns, angav du en felaktig adress första gången.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 944
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Kolla upp din e-postadress. Jag planerar att uppgradera Bukefalos till ett nytt forumsystem. Detta kommer inte ske den närmsta tiden...
2
Svar
35
· Visningar
7 546
Senast: Borttaget konto
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
5 993
Senast: Mim
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Som ni kanske märkt har jag testat nya radannonssidor publikt i några dagar. Nu känns det som det fungerar tillräckligt bra för att gå...
Svar
0
· Visningar
2 173
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp