Bukefalos 28 år!

Om jag får drömma

Om jag inte vore deprimerad utan hade massor av energi och driv, om jag inte hade svårigheter att starta och fullfölja något, då kunde mitt liv se helt annorlunda ut. Jag skulle vilja odla en massa så klart, både grönsaker, frukt, bär och nötter. Överskottet kunde jag sälja. Jag skulle utveckla min skogsträdgård snabbare. Jag skulle laga min mat från grunden med det jag odlar. Och kanske skulle jag hålla kurser och föreläsningar om detta. Det vore kul att sprida kunskap till vetgiriga. Men det känns lite läskigt att tänka på. Jag skulle behöva kunna mer själv först. Jag skulle också vilja utveckla skogsträdgårdar på allmän mark. Kanske skulle jag skaffa bin igen. Jag skulle också gärna ha höns, men då måste jag ha hjälp av någon annan. Och så skulle jag vilja ha mer liv och rörelse här. Jag kunde t.ex. ta emot volontärarbetare som vill lära sig mer om odling.

Så det är tråkigt att läget är som det är. Jag orkar ju knappt med mig själv. Men drömma kan man ju.
 

Nu har det tagit en lite oväntat vändning med skogsträdgårdsspåret. Min fd. lärare hörde av sig och berättade att det skulle vara en föreläsning om skogsträdgård där hon bor. Föreläsaren är mycket duktig. Jag frågade då om de från partiet kunde få hänga med på föreläsningen och svaret blev ja. Så nu har jag mejlat kassören i partiet så får hon vidarebefordra frågan till de andra. Får se vad det blir av detta. En tvåtimmarsföreläsning av ett proffs är ju helt klart mycket bättre än en femminuterspresentation av mig.
 
Nu har det tagit en lite oväntat vändning med skogsträdgårdsspåret. Min fd. lärare hörde av sig och berättade att det skulle vara en föreläsning om skogsträdgård där hon bor. Föreläsaren är mycket duktig. Jag frågade då om de från partiet kunde få hänga med på föreläsningen och svaret blev ja. Så nu har jag mejlat kassören i partiet så får hon vidarebefordra frågan till de andra. Får se vad det blir av detta. En tvåtimmarsföreläsning av ett proffs är ju helt klart mycket bättre än en femminuterspresentation av mig.
Vad kul!
Och bra jobbat med att gå iväg till möte med partiet!
 
Nu har det tagit en lite oväntat vändning med skogsträdgårdsspåret. Min fd. lärare hörde av sig och berättade att det skulle vara en föreläsning om skogsträdgård där hon bor. Föreläsaren är mycket duktig. Jag frågade då om de från partiet kunde få hänga med på föreläsningen och svaret blev ja. Så nu har jag mejlat kassören i partiet så får hon vidarebefordra frågan till de andra. Får se vad det blir av detta. En tvåtimmarsföreläsning av ett proffs är ju helt klart mycket bättre än en femminuterspresentation av mig.
Kul!
Blir det lite "boll i rullning" och flera inspirerade så krävs ju också mindre driv av en själv.
 
Om jag inte vore deprimerad utan hade massor av energi och driv, om jag inte hade svårigheter att starta och fullfölja något, då kunde mitt liv se helt annorlunda ut. Jag skulle vilja odla en massa så klart, både grönsaker, frukt, bär och nötter. Överskottet kunde jag sälja. Jag skulle utveckla min skogsträdgård snabbare. Jag skulle laga min mat från grunden med det jag odlar. Och kanske skulle jag hålla kurser och föreläsningar om detta. Det vore kul att sprida kunskap till vetgiriga. Men det känns lite läskigt att tänka på. Jag skulle behöva kunna mer själv först. Jag skulle också vilja utveckla skogsträdgårdar på allmän mark. Kanske skulle jag skaffa bin igen. Jag skulle också gärna ha höns, men då måste jag ha hjälp av någon annan. Och så skulle jag vilja ha mer liv och rörelse här. Jag kunde t.ex. ta emot volontärarbetare som vill lära sig mer om odling.

Så det är tråkigt att läget är som det är. Jag orkar ju knappt med mig själv. Men drömma kan man ju.
Åh, vad det här gnager i mig. I somras skrev jag ner en 7-punktslista på saker att tjäna pengar på. En av punkterna var att jobba deltid som anställd. Men det är som om jag fastnat i tankarna och kommer ingen vart. Mycket snack och liten verkstad skulle man kunna säga.
 
Ingen från partiet följer med men de partikamrater jag träffade på mötet har bestämt att jag ska få milersättning för resan. Så otippat. Men väldigt välkommet.
kul att de ser att du gör en investering i kunskap som är värdefull för partiet!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 351
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har suttit och glott på kursutbudet hos Holma folkhögskola och upptäckt att deras PDC är väldigt omfattande. Dessutom kostar den...
Svar
12
· Visningar
1 091
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag trivs med mitt boende. Inget snack om den saken. Här har jag frihet att odla som jag vill. Ja, jag hade kanske önskat att jag bodde...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 660
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp