Omformaterad dator som blev sämre :-(

Mynta2

Trådstartare
Tömde ALLT i min dator och installerade om...Har Win-98 första utgåvan...villket jag hade förut oxå. Men har aldrig vart med om att när man tömt hela datorn och gjort om från noll att systemet blir högst instabilt. Ett ex: min winamp hackar och slutar fungera en stund så FORT jag klickar på en annan sida eller laddar upp något...sedan verkar presis allt gå tretusen ggr långsammare nu än förut, och nu har jag ju knappt hälften av program eller skitsaker i datorn än vad jag hade förut...förut var ju princip hela hårddisken full...nu är den väl halvfull av saker. Sedan får jag extremt MYCKET saker i mina temporary internet mappar...visserligen får man ju det, men förut INNAN omformateringen var det ju knappats så knökafullt i dom. Sedan en annan sak: när jag uppgraderade min MSN från 3 nånting till senaste versionen...så hänger sig alltid datorn...titt som tätt...knappt jag vågar mig in på MSN, för ibland räcker det att någon bara skickar ett HEJ !...så låser sig skiten...gjorde aldrig det förut. Och inte funkar Ctrl/alt/delete...jag får som vanligt bara stänga av skiten och börja om....och då som alla vet går ju scandisk igång när man bara stänger tvärt av...men nu verkar scandisk stå och fundera hur länge som helst innan den kan slutföra scanningen...Phu, så less jag är :( ....Slutligen...kan någon tala om för mig va P2P Networking är för program ?? Behövs det ?...Funderar på om det fanns innan jag formaterade om...kan inte minnas jag sett det...
 
Sv: Omformaterad dator som blev sämre :-(

Det verkar som du glömt att lägga in alla drivrutiner för moderkort, ljudkort, grafikkort, o.s.v.

Det är inte bara Windows som behöver installeras.
 
Sv: Omformaterad dator som blev sämre :-(

Jo men dom är ok...hade suport genom kusins pojkvän (jobbar med datorer, samt vad nu ska göras med dom)..allt finns...INNAN jag formaterade om så uppgraderade jag MSN...den muppa sig otroligt..men Win-98 och första versionen är nog liite instabil på vissa saker..ÄVEN om tillverkare o dyl hävdar motsatsen...Som tex: mitt bredband...jajja...så bra det gick..Anmälde mig om bredband...det visade sig efter mycket om och men att DETTA bredbandsbolag INTE stödjer första versionen av Win-98...men det taladse dom naturligtvis INTE om i beställningen...Fick hem installitionsskivan o dyl...FUNKADE INTE....Har haft ENORMT med krångel bara för att komma ut på nätet....misstänker mitt bredbandsbolag vara orsaken...för när jag tog dom så har det bara krånglat mned allt..
 
Sv: Omformaterad dator som blev sämre :-(

Försök få tag på Win-98 Second Edition.
Då tror jag dom flesta problemem löser sig.
 
Sv: Omformaterad dator som blev sämre :-(

Jamen ska det bara var för jag skaffat bredbandet ? Alltså att det EGENTLIGEN inte stödjer första utgåvan ?...fast surfa kan jag ju..även om det inte alltid funkar (avbrott, samt ej kan komma ut på nätet emellanåt och kan inte köra 2 saker samtidigt..typ ladda låtar och surfa runt på sidor)...Har aldrig haft detta bredbandsbolag förut...Kan det vara så att det är min uppkoppling som sabbar allt ?
 
Sv: Omformaterad dator som blev sämre :-(

Prova med Win XP Pro i stället.
Mycket stabilare med bredband.
Samt alla program du har fel med...
 
Sv: Omformaterad dator som blev sämre :-(

Nja, har ju som sagt aldrig haft besvär med Win-98 någonsin...inte förräns jag tog detta bredband...
 
Sv: Omformaterad dator som blev sämre :-(

Nåt som jag är väldigt förtjust i är 2000 Pro som vi har nu - hade 98 (Plus eller nåt?) tidigare och visst var det bra, men 2000 är extremt stabilt!

Har XP på en annan dator, rätt ok det med.

Mvh Cissi
 
Sv: Omformaterad dator som blev sämre :-(

*Lånar knapp*

Är det en gammal dator så är ju faktiskt inte varken windows 2000 eller windows XP något att föredra då burken kommer bli väldigt seg. Är det en nyare burk ser jag det som en självklarhet att slänga in 2000 eller XP. Windows 98s kärna är ju inte så stabil så.
 
Sv: Omformaterad dator som blev sämre :-(

Nej detta är en uråldrig gamal trotjänare :-)...så gammal man knappt kan köpa en mus som passar till den..he he !! Men visst måste det väl bero på detta bredband...alltså att det egentligen INTE ska stödja första utgåvan av win-98..men med lite meckel så kan man hjälpligt tvinga sig ut på nätet....Sen antar jag att alla sk ny versioner av program..som typ MSN egentligen INTE till fullo stödjer gamla versioner som jag kör med...trots dom säger dom gör det. Men vet inte riktigt om jag tror på det :-(
 
Sv: Omformaterad dator som blev sämre :-(

Det verkar som dina problem beror på den nya uppkopplingen.
Eftersom det programmet inte stödjer Win98 Första utgåvan, så får du problem.

Försök att få tag på Win98 Andra utgåvan, så tror jag att problemen försvinner / blir mindre.
 
Sv: Omformaterad dator som blev sämre :-(

Windows ME kan man ju oxå lägga på!
Är ju bara en "hottad" 98:a!
Gillar det inte speciellt mycket, men i vissa fall så kan det ju vara en lösning!
 
Sv: Omformaterad dator som blev sämre :-(

bengall skrev:
HUA!! :eek:
Nej, nej, nej!!
Win98 andra utgåvan ÄR stabilare än ME.

:rofl: :rofl: :rofl:

Det var verkligen från hjärtat!!! :D

Men kan bara hålla med, Den ABSOLUT ostabilaste win versionen!!! :p
 
Sv: Omformaterad dator som blev sämre :-(

P2P Networking är fildelning mellan datorer. DC++ och Kazaa och sånt är exempel på detta.
 
Sv: Omformaterad dator som blev sämre :-(

Hej !

Installera om Windows men ta Win98 second edition istället. Den funkar mycket bättre än första utgåvan. Installera drivrutinerna till datorn och kör en windowsupdate INNAN du installerar alla andra program som du vill ha på datorn. Se till att du verkligen har rätt drivrutiner till grafik och ljudkortet då dessa kan störa en hel del om det är fel. Inte fel att uppgradera BIOS när du ändå håller på , detta kan också lösa en hel del.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Helt plötsligt har min dator börjat gå såååå segt och jag som vill att det ska "gå undan" håller på att bli knäpp :angel: Som ett...
Svar
7
· Visningar
1 179
Senast: FannyN
·
F
IT & mobiler Förra veckan fick jag hjälp att omformatera hårddisken, eftersom datorn var sprängfylld med skit och därmed helknäpp. Fick tillbaka en...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: suisyola
·
R
IT & mobiler Min gamla burk är inte som den borde mer. Köpte den ny förra julen. Efter installation av diverse livsnödvändiga program (såsom ett...
Svar
9
· Visningar
1 862
Senast: Revontuli
·
IT & mobiler Jag vet inte vad som tagit åt datorn min och hoppas på hjälp. Plötsligt en dag började följande meddelande dyka upp när jag startade upp...
Svar
5
· Visningar
1 039
Senast: snurpe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp