Bukefalos 28 år!

Självmordsbenägen dator - hänger sig

snurpe

Trådstartare
Jag vet inte vad som tagit åt datorn min och hoppas på hjälp. Plötsligt en dag började följande meddelande dyka upp när jag startade upp datorn:

"MSScriptControl::Unknown error"

Ungefär i samband med detta slutade det mesta att fungera. Datorn hänger sig konstant, ibland bara när jag öppnar ett vanligt internetfönster. Till saken hör att datorn har många år på nacken och endast 64 i ramminne :crazy: men hur som havar har det ju fungerat tidigare för mina enkla operationer. Nu klarar den knappt att starta upp längre. Jag har raderat alla temporära filer och nu är det möjligt att öppna internetfönster som t ex buke även om datorn verkar arbeta frenetiskt. Om jag däremot vill öppna flashchatten här på buke hänger sig allt direkt. Och det är inte ens möjligt att stänga ned med ctrl+alt+del. Och det är ju ändå något jag kunnat använda på denna dator fram till för ett par dagar sedan. Det kom så plötsligt och nu fungerar den helknas. Och eftersom den inte ens lyssnar på ctrl+alt+del måste jag stänga av på knappen. Detta får följden att den kör scandisc varje gång. Och de senaste 3 omstarterna har den vid 18% börjat säga att "den har funnit ett otillåtet långt filnamn, men att det inte går att korrigera". Det får då trycka ok och den startar upp.

Vad kan ha hänt? Några tips på vad jag kan göra?

/halvledsen snurpe som inte har råd med ny dator
 
Sv: Självmordsbenägen dator - hänger sig

ladda hem ad-aware och kör den...den kan fixa mycket oreda. Mycket mycket skit ligger kvar i datorn som man INTE kan ta bort när man tar bort temporary internet filerna. Saker som ligger och arbetar i bakgrunden. Ad-aware brukar hitta sådant. Testa.
 
Sv: Självmordsbenägen dator - hänger sig

var ska man hitta den ? varifrån laddar man hem den`?
 
Sv: Självmordsbenägen dator - hänger sig

Nu går datorn inte ens att starta :( Hänger sig redan i det läget... (sitter nu vid pojkens dator istället). Har bestämt mig för att formatera den andra... det går ju inte att ha det som det är nu...

Så det blir formatering om jag får igång den vill säga :crazy: Några tips om hur jag ska göra? Har aldrig formaterat en dator själv tidigare men det kan ju knappast bli värre än vad det är nu...

Ska söka på google om hur jag går till väga...

/snurpe
*less*
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 748
Senast: Septicemia
·
IT & mobiler En typ ny dator, max 2 månader. Fungerade felfritt tills idag. Det blev strömavbrott och efter det så funkar den inte som den ska...
Svar
0
· Visningar
522
Senast: astronaut
·
IT & mobiler Måste tyvärr starta en tråd om att min dator har börjat hängt sig:crazy: Det är en ca 3,5 år gammal asus, använder chrome sedan ca 2-3...
Svar
12
· Visningar
1 296
IT & mobiler Jag har en HP bärbar dator sedan två år tillbaka och tänkte nu rabbla upp de problemen jag har med den, så får du som känner igen något...
Svar
3
· Visningar
1 274
Senast: ricca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp