Omgjord remsele

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Jeeves
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 166
J

Jeeves

För ett halvår sen ca så lämnade vi in vår gamla remsele för att modifiera den till QH och vi satte fästen på rockarden. Vi kör en shettis modell större och det har funkat bra til en början med QH fästena men nu glappar de och de trycker in i sidan på honom.

Är det någon som har förslag på vad som kan vara fel och vad vi kan göra åt det rent praktiskt? Ändra fästena igen etc.

Sv: Omgjord remsele

Ta "kattstrypare" vet faktiskt inte vad de heter på riktigt. Men det är små tunna spännband i plast som man kan dra åt riktigt hårt, men de går inte upp sen.
Dra två st på varje sida om varje fäste på selen, så sitter de stadigare.

Strips eller busbojor kallar vi dem:) Det var en idé, tackar vi för o provar i morgon!

Är det ett vanligt problem med såna fästen eller är det just för att vi har modifierat selen?

Jag har fått sätta det på våra selar, just för att få det stadigare. Och de är köpta QH selar.

Ta "kattstrypare" vet faktiskt inte vad de heter på riktigt. Men det är små tunna spännband i plast som man kan dra åt riktigt hårt, men de går inte upp sen.
Dra två st på varje sida om varje fäste på selen, så sitter de stadigare.

"Kattstrypare", det var inte snällt haha :)

Tack för tipset om kattstryparna, det funkade utmärkt! Vi var på körtävling i dag och kattstryparna plus lite isolertejp som ljuddämpare gjorde att vi rörde oss ljudlöst plus att skaklarna låg helt stilla.

:bow: :bow: :bow:

För ett halvår sen ca så lämnade vi in vår gamla remsele för att modifiera den till QH och vi satte fästen på rockarden. Vi kör en shettis modell större och det har funkat bra til en början med QH fästena men nu glappar de och de trycker in i sidan på honom.

Är det någon som har förslag på vad som kan vara fel och vad vi kan göra åt det rent praktiskt? Ändra fästena igen etc.
Bara undar en sak. Vad kostade o göra om selen till qh? Då satte dom dit så de var två bukgjordar med eller? alltså, två spännen som e i samma bukgjord.? för de e de väl på qh?
Ja funderar på att göra om min med. e drygt o sela med rem...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 452
Senast: Sirap
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är... 2
Svar
34
· Visningar
5 842
Senast: Puffindog
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i... 2
Svar
33
· Visningar
10 467
Senast: Lisa2014
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 442
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka