Ömmande borrhål

Bukefalos 30 år!

movi

Trådstartare
Jag har x antal borrhål i panna och huvud efter gammastrålställning efter ett par strålningar. Ett av dom första borrhålen som gjordes för 3 år sen har börjat ömma och är lite lätt rött såg jag nu på morgonen.
Varför börjar ett borrhål ömma efter 3 år?
Jag vet att jag har lite strålskador i hårbotten, då jag börjar tappa hår vid en viss längd vid op-ärret som går från öra till öra, men där känner jag inte av nåt.

Jag kan ju fråga sjukvården, men det är inte öppet nu och jag är nyfiken redan nu😁

Bifogade filer

• IMG_20260129_034321.webp
    IMG_20260129_034321.webp
    36,8 KB · Visningar: 172
Är du på väg att bli sjuk?

Jag känner av en handfull gamla skador som annars är helt utläkta om jag är sjuk eller nedsatt av andra skäl (om jag sovit dåligt eller varit stressad ett tag, tex).

Är du på väg att bli sjuk?

Jag känner av en handfull gamla skador som annars är helt utläkta om jag är sjuk eller nedsatt av andra skäl (om jag sovit dåligt eller varit stressad ett tag, tex).
Tack för svar!
Känner inte att jag är på gång att bli sjuk, men på jobbet har både influensa och magsjuka härjat, så man vet ju aldrig😁

Jag skulle nojat för att det är en infektion där av någon anledning och kollat upp det. Läskigt när det är så nära hjärnan.
Men jag är nojig av mig.

Tack för svar!
Jag googlade lite😁, och det jag fick till mig att man bör kontakta vården när det sitter i skallbenet även om det gått ett par år sen ingreppet. Kan vara nån infektion/inflammation/streptokocker där som blossar upp om man drar på sig nån annan inflammation/infektion.
Hade en lunginflammation för typ 2 mån sen. Vet inte om det har nåt samband, känner mig inte sjuk nu.

Liknande trådar

• Söka vård?
  • Cellförändringar
  • aj min axel
  • Erfarenhet av gallstenar?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Hur hitta elektriker?
  • Valvaka!

Barn