Omöjliga pysselprojekt

Jag tänkte försöka göra en stor ekorre av massa nedtrillade tallkottar, som jag sen ska sätta upp i ett träd.

Köpte hobbylim för trä, det står att man ska hålla ihop 5-10 min. Hur sjutton håller jag ihop kottar? Med famnen kanske, men då lär det ta flera dagar att genomföra.....

Idéer?
Gummiband, kan det funka?
 
Jag tänkte försöka göra en stor ekorre av massa nedtrillade tallkottar, som jag sen ska sätta upp i ett träd.

Köpte hobbylim för trä, det står att man ska hålla ihop 5-10 min. Hur sjutton håller jag ihop kottar? Med famnen kanske, men då lär det ta flera dagar att genomföra.....

Idéer?
Åh vilken underbar idé! (Och skönt att jag inte är ensam med galna projekt ;) :D)

Men går det att tex dra någon typ av band runt som kan tas bort sen när limmet torkar? Eller dra typ en strumpa över (beroende på hur stort det är, så kanske strumpbyxor) som liksom håller ihop allt? Eller plastfolie?
 
Åh vilken underbar idé! (Och skönt att jag inte är ensam med galna projekt ;) :D)

Men går det att tex dra någon typ av band runt som kan tas bort sen när limmet torkar? Eller dra typ en strumpa över (beroende på hur stort det är, så kanske strumpbyxor) som liksom håller ihop allt? Eller plastfolie?
Gummiband, kan det funka?
Åh vad smarta ni är! Det hade jag aldrig kommit på!
Då ska jag börja. Det är möjligt att det blir jäääätttefult, men i mitt huvud är det en anatomiskt korrekt korre! Haha.
Skickar bild imorrn ;)
 
Det var alldeles för svårt med trälim och ståltråd!
Jag fick nu låna en limpistol av syrran, så har inte hunnit färdigt, men det får kottarna ihop åtminstone.
Jag betvivlar att någon kommer se att det är en ekorre.
Fortsättning följer...
Spännande ändå! Och heja dig som inte ger upp :love:

Limpistol är verkligen bra grejer (förutom att det blir varmt som satan och är enkelt att lägga fingrarna i det varma limmet :meh: ) :D
 
Spännande ändå! Och heja dig som inte ger upp :love:

Limpistol är verkligen bra grejer (förutom att det blir varmt som satan och är enkelt att lägga fingrarna i det varma limmet :meh: ) :D

Jag har varit lite upptagen med att ta sticklingar på mina nya växter så kottprojektet blev lite åsidosatt. Skickar iaf en bild på hur den ser ut (alltså IIINTE färdig!!)
Ja, fått några brännskador på fingrarna :) men sjukt effektivt.
 

Bifogade filer

  • IMG_4397.JPG
    IMG_4397.JPG
    307,4 KB · Visningar: 74
Oj, det var ambitiöst! Jättecool!
Hur många spikar är det? Hur länge har du hållt på?
Minns inte hur många spikar det är tyvärr. Började när jag var föräldraledig med förra barnet, alltså ca 3 år sedan :D men det har varit långa pauser i arbetet ;) det kluriga just nu är att jag inte riktigt vet hur jag ska lösa upphängning av den...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 494
Senast: Myrten
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
807
Senast: Habina
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 688
Senast: vtok
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp