Omöjligt att hitta medryttarhäst i Stockholm!

Absolut, men hur rimligt är det att man lär känna en funktionär när man åker på tävling? Det måste ju vara extremt sällsynt. På tävling är man ju i regel upptagen med tävlandet som ryttare, och funktionärerna är upptagna med sina sysslor. Jag har aldrig varit med om att ryttare och funktionärer hinner bli bekanta på en tävling, det måste vara väldigt ovanligt. Om det ens nånsin händer? Känner du till någon som hittade en medryttare bland funktionärerna när de åkte och tävlade?

Det kan ju vara andra funktionärer som inte är ridskoleryttare utan har eller känner någon som har egen häst.
 
Absolut, men hur rimligt är det att man lär känna en funktionär när man åker på tävling? Det måste ju vara extremt sällsynt. På tävling är man ju i regel upptagen med tävlandet som ryttare, och funktionärerna är upptagna med sina sysslor. Jag har aldrig varit med om att ryttare och funktionärer hinner bli bekanta på en tävling, det måste vara väldigt ovanligt. Om det ens nånsin händer? Känner du till någon som hittade en medryttare bland funktionärerna när de åkte och tävlade?
Håller med. Det känns väldigt långsökt.
 
En ridskola är generellt ett uselt ställe att skapa kontakter för medrytteri, helt enkelt för att de man lär känna såklart är andra ridskoleryttare utan egen häst. Jag har ridit på ridskola i Stockholm i 35 år, och haft 10+ medryttarhästar under åren. En enda av dem har kommit via ridskolan, alla andra är på kontakter och annonser utanför ridskolan.

Hur tänkte du att man skulle få kontakt med folk som söker medryttare genom att vara funktionär? Vem frågar en random funktionär de stöter på en tävling om de vill bli medryttare på ens häst?
När jag var ung fick jag alla mina medryttarhästar via ridskolan, dvs privathästar som stod uppstallade på ridskolans anläggning. Är det mindre vanligt i stockholm att det finns privathästar på ridskolorna?
 
När jag var ung fick jag alla mina medryttarhästar via ridskolan, dvs privathästar som stod uppstallade på ridskolans anläggning. Är det mindre vanligt i stockholm att det finns privathästar på ridskolorna?
Jag tror det var vanligare förr. Numer finns det så många ridhus att de flesta privatryttare föredrar att stalla upp sina hästar nånstans där de inte behöver dela ridhus med en ridskola. Har du en ridskola är ju ridhuset upptaget väldigt ofta. Plus att det är efterfrågan på ridskoleplatser, så ridskolorna behöver boxplatserna till sina egna hästar.

Så det kanske är 400 elever, och 2-3 privathästar utöver personalhästarna. Ganska liten chans för medryttarhäst.
 
Jag tror det var vanligare förr. Numer finns det så många ridhus att de flesta privatryttare föredrar att stalla upp sina hästar nånstans där de inte behöver dela ridhus med en ridskola. Har du en ridskola är ju ridhuset upptaget väldigt ofta. Plus att det är efterfrågan på ridskoleplatser, så ridskolorna behöver boxplatserna till sina egna hästar.

Så det kanske är 400 elever, och 2-3 privathästar utöver personalhästarna. Ganska liten chans för medryttarhäst.
Okej! I mina trakter är det fortfarande vanligt med en hel del privathästar på ridskolorna, förutom någon enstaka som inte tar inackorderade alls. Gissar att det skiljer sig en del mellan olika områden.
 
Okej! I mina trakter är det fortfarande vanligt med en hel del privathästar på ridskolorna, förutom någon enstaka som inte tar inackorderade alls. Gissar att det skiljer sig en del mellan olika områden.
TS bodde ju i Stockholm, så då är oddsen att det inte finns så många privathästar på anläggningen, utöver personalhästarna. Går det hundra ridskoleelever på varje privathäst, så ska man ha enorm tur att bli den som får vara medryttare, för de har så många att välja på.
 
När jag var ung fick jag alla mina medryttarhästar via ridskolan, dvs privathästar som stod uppstallade på ridskolans anläggning. Är det mindre vanligt i stockholm att det finns privathästar på ridskolorna?
Nja, det är nog ganska vanligt. Jag vet i alla fall många ridskolor i Stockholm som har även privathästar uppstallade.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 898
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan För ungefär ett tag sen tog jag upp ridningen efter ett uppehåll på ca 6 år, och går på ridskola en gång i veckan. Jag har väl alltid...
Svar
5
· Visningar
1 199
Senast: Lager
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 232
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Min kompis har ägt sin häst i 7 år. En hopphäst, halvblod. Hon tröttnade på ridningen och lånade ut henne på foder till en yngre tjej...
2
Svar
21
· Visningar
4 642
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp