Omriktat beteende?

J fy, jag vet ju hur snabbt hon knäcker nacken på en sork - så hade hon bara kunnat hade hon gjort samma sak med en igelkott. Där blir hon terrier - kotten sticks och gör ont och Mini blir skitförbannad :cautious: Nu på äldre dar har hon dock börjat lyssna på mig, så jag kan stoppa henne med rösten när det lyckas komma in en kotte i trädgården - men jag får låta jäkligt arg....
Ja jag kunde med stoppa om jag såg, mitt problem var att han dök efter dem lika snabbt som han fick upp doften - enda gången han inte vidare att han hade viltdoft i näsan.
Ammo har aldrig fått chansen så han är mer intresserad av harar och kaniner.
 
Ja jag kunde med stoppa om jag såg, mitt problem var att han dök efter dem lika snabbt som han fick upp doften - enda gången han inte vidare att han hade viltdoft i näsan.
Ammo har aldrig fått chansen så han är mer intresserad av harar och kaniner.
Det får mig att tänka på den gången det lilla hundkräket kastade sig ut från gångbanan och skulle döda den igelkott hon såg där i mörkret och bet den.....synd för henne att den redan var död :sneaky: Men skönt för mig som slapp få dåligt samvete för skrämd kotte...
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har mina teorier om detta och tränar mina hundar på det sätt som jag tror ska kunna leda till min målbild. Men sen jag blev...
2
Svar
31
· Visningar
4 987
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 784
Senast: machafuko
·
Övr. Barn Med tanke på kommentarer i mina trådar om filmvisning för högstadiebarn...
2
Svar
39
· Visningar
4 622
Senast: Badger
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 839
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp