Om det kom en stor rörelse eller röst av omskurna män, som var mot det, skulle jag lyssna på dem.
Räcker det inte med att en enda vuxen man önskar att det var ogjort?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om det kom en stor rörelse eller röst av omskurna män, som var mot det, skulle jag lyssna på dem.
Om du befarar att Centerfolket har svårigheter att hantera muslimer och judar får du nog tänka om. Det strider mot alla djupare instinkter hos en centerpartistJag vet inte.
Religionsfrihet är viktigt. Judar och muslimer pratar ju om omskärelsen som ett tecken på förbundet med gud.
Omskurna män verkar inte missnöjda, mig bekant.
Jag befarar alltid i såna här frågor, att bakomliggande motiv handlar om svårigheter för en vit majoritetsbefolkning att hantera islam och invandrin etc.
Jag vet inte.
Religionsfrihet är viktigt. Judar och muslimer pratar ju om omskärelsen som ett tecken på förbundet med gud.
Omskurna män verkar inte missnöjda, mig bekant.
Jag befarar alltid i såna här frågor, att bakomliggande motiv handlar om svårigheter för en vit majoritetsbefolkning att hantera islam och invandrin etc.
Jag vet inte.Räcker det inte med att en enda vuxen man önskar att det var ogjort?
Jag befarar att exakt alla vita svenskar har såna problem. Medvetna eller omedvetna. Jag vet inte om jag är svensk, men jag är helt klart vit nog för att ingå i den där problematiska gruppen. Du också.Om du befarar att Centerfolket har svårigheter att hantera muslimer och judar får du nog tänka om. Det strider mot alla djupare instinkter hos en centerpartist
Vad det kan leda till hos andra är en värre fråga. Jag inser att det lätt kan späda på främlingsfientlighet.
Och visst finns det gott om negativa vittnesmål från män?
Måste det vara en massiv rörelse för att du ska tro på det? Räcker det inte med att det finns många män som berättar om negativa följder?![]()
Men det vita majoritetssverige kan ju heller inte bortse från frågor bara för att de handlar om invandrargrupper?Jag vet inte.
Jag önskar att jag hade sluppit växa upp i Småland. Men jag tycker inte att man ska förbjuda folk att bo med sina barn där.
Usel jämförelse, jag vet. Vad gäller omskärelse, vet jag inte.
Det enda jag vet är att jag har problem med att ett vitt majoritetssverige är så upptaget av de frågor som pekar ut invandrargrupper.
Det enda jag vet är att jag har problem med att ett vitt majoritetssverige är så upptaget av de frågor som pekar ut invandrargrupper.
Och jag känner minst en som önskar det ogjort. Så det är nog inte så ovanligt.Räcker det inte med att en enda vuxen man önskar att det var ogjort?
Fast jag tycker att man spelar folk med SD:s bevekelsegrunder lite i händerna om vi ser detta som en fråga som handlar om invandrargrupper. Det är väl en fråga som handlar om barns rättigheter?
Nej.Men det vita majoritetssverige kan ju heller inte bortse från frågor bara för att de handlar om invandrargrupper?
Lite ot, men det finns nog skäl att fundera över vårt prat om det. Vilket ju inte är synonymt med att upphöra att prata.Ska vi sluta prata om hedersmord också?
Tack.Fast jag tycker att man spelar folk med SD:s bevekelsegrunder lite i händerna om vi ser detta som en fråga som handlar om invandrargrupper. Det är väl en fråga som handlar om barns rättigheter?