Bukefalos 28 år!

Omvända kvinnomisshandlare?

Du bor i DITT land?
Språk utvecklas, vilket även kvinnosynen gör.




Sa jag att det var kvinnans fel att hon blir misshandlad? Det är ju inte hennes fel att de män hon träffar är dumma i huvudet?
Visst språk utvecklas och vi talar det som det är just nu. och min fru är ett vedertaget begrepp liksom mitt land. Och varje tänkande förstår att det inte handlar om äganderätt(möjligtvis om jag talar om den mark jag äger..

Om inte om vore så vore alla miljonärer.
Män är liksom kvinnor , människor. Vilket betyder att "lära sig bete sig" klingar rätt ihåligt..Problemet är djupare än så.
 
Nej men män som slår kvinnor är just män som slår kvinnor.

Som vanligt lägger du skulden på offret. Det effektivaste är att lära män att bete sig.
Och de som stannar och låter sig misshandlas är just...
Det handlar om människor som gör orationella val.
Och det handlar om en minoritet av alla människor.
 
Så det är bättre än att lära män att inte ge sig på kvinnor?
Det är väl den eviga frågan, vad är bäst, att förebygga brott eller att skydda sig från brott.
För samhället och på sikt är det bättre att få den gruppenb av män att ändra sitt beteende.

För kvinnan som individ är det naturligtvis bättre att inte acceptera första smällen utan gå direkt.
 
Och de som stannar och låter sig misshandlas är just...
Det handlar om människor som gör orationella val.
Och det handlar om en minoritet av alla människor.
När ska du komma ut ur din lilla bubbla? Nej ingen stannar och "låter" sig misshandlas. Jag tänker inte ens försöka förklara för så många har försökt förklara för dig men det är som att prata med en vägg. Du fattar verkligen inte mekanismerna bakom utan sitter där och klappar dig själv på magen och tycker så mycket du inte har en susning om.

Det handlar inte om några val för kvinnan som misshandlas. Möjligen valet att stanna och riskera att bli ihjälslagen eller att fly och riskera att bli ihjälslagen. Vilket hade du valt?

Vadå minoritet? Lär man männen hur de ska bete sig så slår de inte. Det är inte svårare än så.
 
När ska du komma ut ur din lilla bubbla? Nej ingen stannar och "låter" sig misshandlas. Jag tänker inte ens försöka förklara för så många har försökt förklara för dig men det är som att prata med en vägg. Du fattar verkligen inte mekanismerna bakom utan sitter där och klappar dig själv på magen och tycker så mycket du inte har en susning om.

Det handlar inte om några val för kvinnan som misshandlas. Möjligen valet att stanna och riskera att bli ihjälslagen eller att fly och riskera att bli ihjälslagen. Vilket hade du valt?

Vadå minoritet? Lär man männen hur de ska bete sig så slår de inte. Det är inte svårare än så.
Jag har goda vänner som jobbar som poliser och som jobbar inom socialen..och just det att kvinnor stannar är ett svårt problem för samhället. För det första så kan inte samhället gå in och hjälpa med de små möjligheter man har om inte kvinnan själv anmäler och vidstår sin anmälan. Och ja, jag är insatt i den process som pågår i ett destruktivt förhållande.

De flesta jag har hört talas om blir inte svårt misshandlade och mordhotade första gången..den handlar förvånande ofta om en smäll för att följas av en tårfylld ursäkt. då är det dags att dra i handbromsen...inte 3 år senare.
 
Kort sagt tror jag alltså på att de kan förändras om det finns en vilja och det görs verkliga försök, men att man förstås också måste jobba mycket förebyggande för att undvika att de alls tar in på den vägen.
"De flesta" skulle det kanske stå där för tydlighetens skull, tror alltså att det rent generellt är möjligt att människor som misshandlar kan förändras när man har det beskrivna utgångsläget med vilja och åtgärder men inte nödvändigtvis i varje enskilt fall, det finns som sagt de som betraktas som mycket svåra att behandla och det kan i vissa fall kanske vara så att de inte kan förändras även om de vill och försöker.

Vill också poängtera att en eventuell förändring förstås aldrig är ett argument för att stanna i en destruktiv relation, det är något som människan får jobba på i sällskap av professionella.
 
Där du skuldbelägger offret och där du minsann VET hur det är.
Du tror att det är kvinnornas fel att de ä rkvar i misshandels relationer - du har fel. Du tror att poliser och soc hjälper för om kvinnorna bara gör rätt saker - du har fel.
När en kvinna levt i en destruktiv relation under lång tid har hon ofta mist sitt eget kontaktnät, fått sin självkänsla knäckt och är i praktiken inte kapabel att ta egna beslut. Det krävs en otrolig kamp för henna att bryta sig loss. Där är vi ense.
Vad jag påpekar är att de allra flesta tjejer som hamnat i den situationen inte alltid befunnit sig i den. Någonstans på vägen har gjort ett val, ett val att stanna trots den första smällen...eller ?
 
Jag har goda vänner som jobbar som poliser och som jobbar inom socialen..och just det att kvinnor stannar är ett svårt problem för samhället. För det första så kan inte samhället gå in och hjälpa med de små möjligheter man har om inte kvinnan själv anmäler och vidstår sin anmälan. Och ja, jag är insatt i den process som pågår i ett destruktivt förhållande.

De flesta jag har hört talas om blir inte svårt misshandlade och mordhotade första gången..den handlar förvånande ofta om en smäll för att följas av en tårfylld ursäkt. då är det dags att dra i handbromsen...inte 3 år senare.
Det här inlägget sammanfattar väldigt bra att du inte har någon koll alls.
 
Jag har goda vänner som jobbar som poliser och som jobbar inom socialen..och just det att kvinnor stannar är ett svårt problem för samhället. För det första så kan inte samhället gå in och hjälpa med de små möjligheter man har om inte kvinnan själv anmäler och vidstår sin anmälan. Och ja, jag är insatt i den process som pågår i ett destruktivt förhållande.

De flesta jag har hört talas om blir inte svårt misshandlade och mordhotade första gången..den handlar förvånande ofta om en smäll för att följas av en tårfylld ursäkt. då är det dags att dra i handbromsen...inte 3 år senare.
Du vet ingenting, du är inte insatt i något, inte när det kommer till det här.

Faktum är att när du konstant pekar ut agerandet hos våldsutsatta brottsoffer som "ett svårt problem för samhället" och som med förutsägbarheten hos en engagerad sexist lägger all din energi på detta istället för att reflektera över det faktiska brottet, då är du en av de som ger gärningsmännen deras handlingsutrymme.

Så enkelt är det, men uppenbarligen svårt att förstå eftersom du fortfarande inte drar i handbromsen trots alla förklaringar du fått genom åren, istället ångar du på i ditt korståg mot utsatta kvinnor. Det är alltid lika beklagligt att se hur ivrigt du bereder väg för de våldsamma män som i många fall använder exakt samma slags resonemang för att rättfärdiga sitt misshandlande, sina övergrepp och sitt mördande.

Vid det här laget spelar det heller ingen roll alls om du gör det med flit eller inte, efter alla förklaringar du fått kan man bara konstatera att du ignorerar allt till förmån för att rikta all din kritik mot de kvinnor som haft oturen att råka ut för män som resonerar i samma banor som du om kvinnors inneboende skuld.
 
Senast ändrad av en moderator:
Ta och beskriv din syn hur det verkligen är då.....
För det första. Ingen kan ta tillbaka en anmälan om misshandel http://www.lawline.se/answers/dra-tillbaka-anmalan-om-misshandel-1 det är till och med så att om polisen får reda på att en misshandel har begåtts och kvinnan inte vill anmäla så görs ändå en polisanmälan om misshandel.

Samhället gör idag egentligen ingenting för att hjälpa misshandlade kvinnor. Kvinnojourer (som är ideellt arbete) får skitsummor och det mesta av den hjälp som finns sköts ideellt.

Uppenbarligen är du inte alls införstådd i den process som pågår i ett destruktivt förhållande. Hade du varit det så hade du vetat att den första smällen sällan kommer av misstag och att det verkligen inte bara är att gå då. Den första smällen kommer vanligtvis inte förren mannen har sett till att ha kvinnan fast på diverse sätt och framförallt inte innan kvinnan känner sig totalt värdelös av all psykisk misshandel. Då hade du också vetat hur mycket psykisk misshandel som har förekommit innan och du hade vetat att smällen som utåt sett kan se ut som en orsak att gå för för den utsatte oftast inte är värre än den psykiska misshandel som pågått under så lång tid att det har blivit något normalt.
 
Visst språk utvecklas och vi talar det som det är just nu. och min fru är ett vedertaget begrepp liksom mitt land. Och varje tänkande förstår att det inte handlar om äganderätt(möjligtvis om jag talar om den mark jag äger..

Om inte om vore så vore alla miljonärer.
Män är liksom kvinnor , människor. Vilket betyder att "lära sig bete sig" klingar rätt ihåligt..Problemet är djupare än så.

Vad snackar du om? Du verkar ju inte förstå ett dugg! "Ditt och mitt", vem bestämmer det? Jag har på riktigt inte hört någon person säga "mitt land" förutom typiska SD-människor...

Det är aldrig offrets fel! Aldrig! Därför ska skulden heller aldrig läggas på offret!
 
Du vet ingenting, du är inte insatt i något, inte när det kommer till det här.

Faktum är att när du konstant pekar ut agerandet hos våldsutsatta brottsoffer som "ett svårt problem för samhället" och som med förutsägbarheten hos en engagerad sexist lägger all din energi på detta istället för att reflektera över det faktiska brottet, då är du en av de som ger gärningsmännen deras handlingsutrymme.

Så enkelt är det, men uppenbarligen svårt att förstå eftersom du fortfarande inte drar i handbromsen trots alla förklaringar du fått genom åren, istället ångar du på i ditt korståg mot utsatta kvinnor. Det är alltid lika beklagligt att se hur ivrigt du bereder väg för de våldsamma män som i många fall använder exakt samma slags resonemang för att rättfärdiga sitt misshandlande, sina övergrepp och sitt mördande.

Vid det här laget spelar det heller ingen roll alls om du gör det med flit eller inte, efter alla förklaringar du fått kan man bara konstatera att du ignorerar allt till förmån för att rikta all din kritik mot de kvinnor som haft oturen att råka ut för män som resonerar i samma banor som du om kvinnors inneboende skuld.
Det är, ett svårt problem för samhället, med gällande lagstiftning har man mkt svårt att agera om inte kvinnan vill/vågar/kan stå fast vid en anmälan. Stämmer detta eller stämmer det inte?

För samhällets del så slutar det då ofta med betydligt allvarligare händelseförlopp och då med betydande kostnader för samhället.

Om jag har fel i den slutsatsen, förklara då hur det ligger till...
 
Vad snackar du om? Du verkar ju inte förstå ett dugg! "Ditt och mitt", vem bestämmer det? Jag har på riktigt inte hört någon person säga "mitt land" förutom typiska SD-människor...

Det är aldrig offrets fel! Aldrig! Därför ska skulden heller aldrig läggas på offret!
Jag lämnar din svenska-lektion därhän..
Var tusan säger jag att det är offrets fel?
Ta och läs inlägg 53
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 984
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 232
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
619
Senast: niardasp
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 068
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp