Online möte

På minuten mötet börjar, inte tidigare än så. Finns inget obekvämare än samtalen eller tystnaden då några men inte alla är samlade.
Om det inte är min egen lilla kollege-grupp, men jag antar att det inte är såna interna möten som syftas på när det i TS pratas om att bli insläppt i mötet.
 
Jag håller med övriga, och skulle säga att det har ändrat sig iom allas vana vid digitala möten. I början av pandemin var det nog 5 min innan, men nu bara flyter allt på och man behöver (oftast) ingen framförhållning.
 
Tror att vi på jobbet har så att det är möjligt att ansluta en kvart innan det börjar.
Jag brukar ansluta några (ca 3 min) om det är viktigt och jag absolut vill kolla tekniken först.

Ett vanligt möte som inte är något speciellt: 0,5 - 00 minuter innan det börjar.
 
När mötet börjar tycker jag gott och väl räcker om det inte är ett större möte/event med hundratals anslutande, i sådana fall är det väl rimligt att insläpp accepteras upp till en kvart innan. Då brukar det ju oftast inte vara video/ljud från deltagarna heller utan endast arrangörerna (om en inte "räcker upp handen" under mötet).
 
När jag har haft lektioner digitalt i skolan så har jag gått in i mötet en stund innan, sen gått och hämtat kaffe eller annat fix innan.

Har jag ett möte på tu man hand med någon, intervju eller så, går jag in prick på minuten.
 
Jag är glad att jag väldigt sällan har så många möten att de ligger direkt efter varandra.

För att återgå till frågan: Jag brukar hoppa in i möten ungefär när de börjar

Lite OT, men
Jag foredrar om jag kan ta moten i rad(helst pa eftermiddagen) sa att jag da ocksa kan ha ett "tidsblock" av ostort arbete. Att ha moten utspridda med 30 min avstand tycker jag ar varst, det ar svart att utnyttja den tiden effektivt
 
Våra kunder har ofta möten back to back, så de släpper sällan in en i möten förrän några minuter efter mötesstart. Men jag ansluter ändå typ en minut innan iallafall, och väntar i lobbyn.

Interna möten ansluter jag till på minuten.
 
På min tidigare arbetsplats var standard att det var möjligt att logga in en kvart innan. Lite beroende på vilka jag skulle ha möte med, vilken plattform som skulle användas och hur stabilt internet hade varit under dagen så brukade jag börja logga in 5-10 min innan, men sen inte vara "aktiv", dvs hälsa och eventuellt slå på kameran (körde dock mest utan kamera pga inte tillräcklig bandbredd) förrän precis innan mötestiden började. När det var möten med kollegor som jag inte träffade så ofta kunde de där två tre minuterna av snick snack innan mötet delvis kompensera för bristande korridors- och kaffesnack.
 
Lite OT, men
Jag foredrar om jag kan ta moten i rad(helst pa eftermiddagen) sa att jag da ocksa kan ha ett "tidsblock" av ostort arbete. Att ha moten utspridda med 30 min avstand tycker jag ar varst, det ar svart att utnyttja den tiden effektivt
Jag förstår den så väll. Men det är jobbigt när chefen har dagar fulla med möten back to back å man behöver personen för saker.
 

Liknande trådar

APT
Skola & Jobb APT (Arbetsplatsträff) Hur många dagar innan ett APT bör man få veta att det är dags? Inga problem för dom som jobbar heltid, mötet...
2
Svar
22
· Visningar
901
Senast: Lingon
·
Samhälle När Tant konflikträdd krockar med tigermamman... Gymnasieungdomen skulle få åka på utlandspraktik om ett par veckor (blev tillfrågad och...
2
Svar
26
· Visningar
3 416
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 376
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
10 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp