Vi har veckomöte varje vecka (haha no shit när det heter så). Inställt ibland. Ingen går om man är ledig.
Då får de annonsera om det är något särskilt som ska lyftas som man verkligen behöver vara på plats på ledig dag.
Vi har också samma upplägg, men lyckligtvis på teams. Underförstått att man eg. förväntas vara med varje gång ta tid mot tid när det passar för att få igen det.

Pressade om att om jag "måste" vara med är dt övertid.
Då sas det tydligt att det var frivilligt, men ändå så nämner man gärna uppslutningen i själva mötet om det är få med :banghead:
Om man inte är med ska man lyssna på mötet när man är på plats sen 😅

En gång i veckan känns onödigt ofta enligt mig.
Inte en chans att jag ringer mitt i ledighet om jag inte verkligen vill samla tid till nåt
 
APT (Arbetsplatsträff) Hur många dagar innan ett APT bör man få veta att det är dags?

Inga problem för dom som jobbar heltid, mötet blir ju på dera arbetstid, men jag som slutar ca 11.30, då blir det på min fritid eftersom möten läggs efter lunch, och min fritidskalender är ganska uppbokad 😁

Jag går på mötena om jag inte har något uppbokat. Annars skippar jag mötena om jag har nåt i min kalender.

Såg igår kväll när jag tittade på mobilen(torsdag) att vi fått kallelse till möte på tisdag, meddelandet kom under torsdag-em. Alltså 5 dagar innan mötet. Är det lagom framförhållning eller?

Måste man inte få veta en schemaändring 2 veckor i förväg?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur ska jag hantera min kollega? För 6 veckor sedan började jag på ett nytt jobb. Jag fick dela rum med en man som verkade trevlig om...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 920
Senast: Stalone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp