Onödiga grejer!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mierna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 58
  • Visningar Visningar 4 525
M

Mierna

Städade i stallet lite idag och insåg att f-n vad mycket onödigt man köper på sig (iaf jag :angel: ).

Nån mer som jag? Vad är det onödigaste du har köpt till din häst? Och varför köpte du det?

Nu menar jag inte tomteluvor och sånt, det är ju liksom till för att vara onödigt, utan mer det där extra tränset...

Själv har jag en förmåga att köpa på mig en massa benskydd. Lite dumt med tanke på att hästen är byggd med ett ben i varje hörn och inte slår sig ens om han försöker... Ändå har jag 3-4 par :angel:

Sv: Onödiga grejer!

gummisnodden...
har använt den en gång... Djävla tur att den inte var dyr åtminstone!

Hm.. Vet inte. Brukar inte köpa nåt onödigt, har någon inbyggd spärr så jag lyckas alltid stoppa mig själv innan det blir allvarligt :angel:

Jo då jag kan också vara onödig. Jag köpte stigläderhållare, aldrig använt dom. Sen köpte jag en superfin bjällerkrans, men har jag nån släde eller kör jag på vintern? Nää.. :cool: Och inte kan jag ju åka runt med bjällerkrans till bröstselen, mitt i sommaren dessutom.

Jag är tokig i träns, benskydd och schabrak. Har ett överflöd av detta. Och dem rensar jag INTE bort! :D
Däremot har jag sålt lite gamla täcken (och köpt nya givetvis ;) )

Allt som inte är sådyrt.
Typ benlindor på rea, spön, hovkratsar, schabloner.

Jag har aldrig lindor min¨pålle men jag äger kanske tre sett^^

Köpa onödigt? Jag?:angel: Jag lyckas övertala mig själv till att det är vettigt att ha 7-8 uppsättningar benlindor (lindar aldrig benen) ifall lindorna behövs vid skador. Och det är fullkomligt naturligt att man behöver 4-5 svarta träns. Ett med mässingsspännen ett med metallfärgade spännen men sedan finns dom ju med olika nosgrimmor så det blir ju fler än två. Och så naturligtvis likadant med bruna, det blir ju också lika många. Ska man sedan vara konsekvent så blir det också ett antal sadelgjordar, svarta och bruna med olika färg på spännen och med eller utan resår.
Så här fortsätter det med all utrustning så ni förstår ju att jag inte har något onödigt.:devil:
Jag är också övertygad om att inspänningstyglarna, chambonen, 2-3 bröstor och diverse annat jag äger men aldrig använt blir bra att ha någon gång. Om inte annat är jag populär bland stallkamraterna.:D

Jag har ett träns som jag köpte till min häst som är för litet för henne, så det ska därför säljas. Det är väll det "onödigaste" som jag har köpt till henne. Annars tror jag det mesta har kommit till användning :) .

Hm.. Vet inte. Brukar inte köpa nåt onödigt, har någon inbyggd spärr så jag lyckas alltid stoppa mig själv innan det blir allvarligt :angel:

Jo då jag kan också vara onödig. Jag köpte stigläderhållare, aldrig använt dom. Sen köpte jag en superfin bjällerkrans, men har jag nån släde eller kör jag på vintern? Nää.. :cool: Och inte kan jag ju åka runt med bjällerkrans till bröstselen, mitt i sommaren dessutom.
Vad är det för nåt? :o

haha. Det onödigsta jag köpt är nog ett jättefult pannaband i brund läder och rosa stenar. Det var på REA och kostade typ 29 kronor. Synd bara att tränset mittär svart :smirk:

Det onödigaste jag någonsin köpt i utrustningsväg är helt klart mina "benskydd" i tomterött tyg, och tomteludd. Har använt dem en gång :angel:

det måste vara gummisnodden. använder den inte. Har gjort en eller två ggr. Nu hänger den nånstans... Sen har jag en tendes att köpa en massa bett :angel: tycker det är kul :p så jag kan snart ha en försäljning. Fast det är bra när kompisar vill låna

Har väl en 5 par benskydd. Använder 2 par.
Har en fulsöt grimma som jag köpte bara för sakens skull, skulle dock aldrig sätta på min häst den.. :smirk:

Alla de här sk: fynden ett regntäcke för 350:-, som hittat. Men det är inte särskilt regntätt.
Fleceetäcken för 200:- som av någon anledning har ett halsutrymme passande en ardennerhingst. Blev som en skojig halsduk.

Ett rundsytt kandar för 300:-, vilket tur jag har!
Passar inte någon häst i världen. Fast det har jag spikat upp på väggen, ganska dekorativt faktiskt.

En transportkrubba för 50:-, kolla fyndet alltså!
Höll i tjugo minuter.

För övrigt så städade jag i sadelkammaren häromdagen och hittade 11 (!?) hovkratsar, har inte en blekast om var de kommer ifrån.

Jag har nog ett par schabrak för mycket, som jag egentligen inte skulle behöva.. Men de är ju så fina :D

*KL* Här hemma hos oss BADAR jag & min häst verkligen i täcken, nej men ärligt talat så har min häst åtminstånde ett dussin för många skulle jag tippa på.. :crazy: Allt från svett-, fleece-, och tävlingstäcken, till inne-, vinter-, regn- och övergångstäcken!

Och det utan tvekan allra onödigaste ( men också finaste :love: ) utav dem, var ett jag köpte nu i somras på Falsterbo. Tänkt som 'xtra-xtra' fint tävlingstäcke (trots att hästen redan hade x antal sådana...) Kostade över 1000-lappen (rätt mkt när man egentligen verkligen inte behövde det) och är i det mest opraktiska ( men ändå klart lyxigaste :angel: :love: ) material man kan tänka sig - nämligen ULL såklart! :crazy: :love: Kemtvätt med andra ord :(

Än så länge har jag ju inte använt det då det är riktigt tjockt och gosigt, men hör upp och håll hårt i hatten i höst/vinter för här kommer jag o min häst med det klart onödigaste ( och finaste :love: ;) ) tävlingstäcket! :D

Köpte ett träns till medryttarpållen (som jag visste att jag skulle sluta rida). Nu hänger det vid sängen till ingen nytta. Får mig mest att börja böla då jag ser det. :cry: Har inte hjärta att sälja det, för att det påminner mig om henne, men jag mår bara dåligt av att se det hänga där. Ska kanske ta med det till ridskolan och byta ut en av tränsen där, så kan jag ta hem det när jag vill och se okm jag klarar mig utan det. Dessutom så blir ju en pålle glad över det :)

Och det utan tvekan allra onödigaste ( men också finaste :love: ) utav dem, var ett jag köpte nu i somras på Falsterbo. Tänkt som 'xtra-xtra' fint tävlingstäcke (trots att hästen redan hade x antal sådana...) Kostade över 1000-lappen (rätt mkt när man egentligen verkligen inte behövde det) och är i det mest opraktiska ( men ändå klart lyxigaste :angel: :love: ) material man kan tänka sig - nämligen ULL såklart! :crazy: :love: Kemtvätt med andra ord :(

Än så länge har jag ju inte använt det då det är riktigt tjockt och gosigt, men hör upp och håll hårt i hatten i höst/vinter för här kommer jag o min häst med det klart onödigaste ( och finaste :love: ;) ) tävlingstäcket! :D

Inte behöver du kemtvätta!
Handtvätt med ull rengörings medel går hur bra som helst!
Nu kanske du kan flytta det från den onödiga listan till den mycket nödvändiga -ulltäcken är ju hur mysigt som helst!

Jag har massa onödigt.
Massor med röda lindor, men ingen annan utrustning i rött=använder aldrig de 8 lindorna.

En hel drös med täcken som bara ligger, många oanvända som också kommer att förbli oanvända.
2 onödiga sadlar.
Massa träns som bara ligger.

Har hela förrådet, stallet och en sadelkammare hemma hos mina föräldrar full med massa saker.
ska nog sälja och kasta snart.

Fattig som en kyrkråtta är man...Har inte köpt kläder till mig själv på åratal,men på nåt konstigt sätt finns alltid pengar till hästgrejor????Älskar att köpa,handla på nätet:love: Rena Rama Julafton....Och allt är jättenödvändigt även det man aldrig kommer använda:rofl:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 527
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 928
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 567
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka